Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finns det ljusning?

Jag funderar på att släppa allt till fogden.. Skulle bli ca 300k, (blanco och en jäkla massa smslån).

Inser att jag kommer få löneutmätning och leva på existensminimum under många år. Men hur fungerar det med räntor när allt ligger hos kf?
Säg att jag får utmätning på 10k/mån ->120k/år. Kommer räntorna äta upp allt detta så att skulden aldrig minskar? :( Kommer jag någonsin bli fri?

En annan fråga: Hur lång tid tar det från sista betalningsdag -> utmätning?

Tacksam för svar!

Väldigt många här kommer bli tvungna till det förr eller senare ändå eftersom det är liten chans att något mirakel händer och att så stora pengar kan återbetalas på kort tid. Så det skulle man egentligen ha gjort från första början istället för att ta nya lån som täcker det gamla osv, hade man inte gjort det hade inte skulderna växt så kraftigt heller.

Jag har hur som helst själv gjort som du, släppt "allt" till kronofogden. Jag släppte cirka 11-12 fakturor till kronofogden rättare sagt och "räddade" så mycket jag kunde av det som var mindre. Det här var i september, så det har gått ett halvår... Jag har betalat bort kanske 5-6 krediter, är på gång nästa månad med att kanske betala tillbaka båda Harrys Cash och Vippi som tyvärr dragit ut lite på tiden senaste månaden, men det är klart minskande i alla fall. 1200:- och 2300:- kvar på dom skulderna. Efter det har jag "bara" Onea och Cash2you levande. Siktar på att ha klarat av det första året och sen på två år lösa det hos kronofogden.

Om det finns någon ljusning? Njae, inte än. Klart man mår dåligt och det känns hopplöst. Men jag antar att ju längre man kommer desto bättre känns det. Jag har ju då aldrig släppt 300.000:- till kronofogden som du skriver om, men i mitt fall är det väl runt 100.000:- iaf och det är inte så jättekul det heller. Plus 30.000:- som jag har levande och måste betala närmaste månaderna.

Det stora problemet är motivationen och att orka med det hela. Man måste kunna lägga det som inte är aktuellt åt sidan och inte låta det mala i huvudet hela tiden för det förstör ens liv totalt.

Senast ändrad:
Sen ska väl tilläggas att allt inte går till utmätning på en gång. Åtminstone inte för mig. Inkassobolagen till exempel, dom har bara skickat ett ärende var hela vägen. Resten har stannat på Utslag. Det är väl ingen mening med att ha flera ärenden på utmätningen antar jag att dom tänker.

SlÄpp alla lÅn det tar 6 mÅnader till lÖneutmÄtning spar alla pengar du kan i 6 mÅnader

Hej och tack för era svar!
6 månader till löneutmätning säger ni, då skulle jag ju hinna lösa all småskit som annars bara kommer ligga och skräpa i flera år.

Hur fungerar det egentligen med utmätning? Kommer KF dra en fast summa varje månad eller varenda krona över existensminimum? Jag har nämligen ut lite extra OB över övertid vissa månader..

Det som oroar mig mest är att räntorna ska äta upp all amortering. Det flesta ligger ju runt hisnande 30%(!) Känns lite sorgligt att man har satt sig själv i en sånn här situation..
Men nu är det väll bara att ta tag i livet och kämpa!

En lista på mina skulder

SEB 60000
GE 60000
CSN återkrav 45000

Vivus 12000
Risicum 10000
Cashbuddy 25000
cash2you 15000
Meddelandelån 5000
Nanokredit 5000
Onea 15000
Klarna 12000
Norweigan 5000
Supremecard 5000
Easycard 5000

SÅ man mår illa... Det värsta är hur länge jag har hållt på att förlänga och trixa med alla dessa..

känner igen mig jätte mkt i ditt beteende med alla jävla smslån! man blir ju rädd! håller tummarna för dig.

känner igen mig jätte mkt i ditt beteende med alla jävla smslån! man blir ju rädd! håller tummarna för dig.

Nu när jag äntligen kommit till insikt blir jag nästan rädd för mig själv.. Mycket är man kapabel till! :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp