Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finaref, erfarenheter?

Finaref lånet fick jag inte misskött kredit av när den gick till inkasso men då låg den inte hos Resurs Bank.
Däremot en kredit jag har hos Resurs Bank gick till inkasso och jag fick misskött kredit anmärkning. De rådde mig till inkasso men sa inte att jag skulle få anmärkning. Har inte orkat ta den striden...

Tack! Ja, vi får se vad det blir av detta. Däremot verkar skulden ha trillat över nu och den hamnade hos Alektum. Hittade det av en händelse när jag loggade in där. Plan går att få, men för allt vad jag kan se så handlar det om astronomiska månadsbelopp. Ska ringa och försöka förhandla med dem...

Tack kan behöva det!!! Det vore en okej summa för mig faktiskt, men här pratar vi mer än 3 ggr så mycket... Dock är det enligt nån mojäng där man typ gör planen automatiskt i systemet så det kan kanske bli bättre om jag pratar med dem.

Dum fråga men varför hamnar den på inkasso om du kan betala så höga belopp per månad?

För att jag var helt utan inkomst i tre och en halv månads tid. Nu har jag fast inkomst igen men du kan ju gissa vilken soppa ekonomin är för tillfället. Förhala och förhandla har varit min huvudsyssla....

Lite tips om du vill ha.
Ring alltid. De är mycket schysstare då. Be om allt på mail efter samtalet så har du koll på allt skriftligt.
Försök att förhandla ner räntorna, att de fryser de eller annat.
Var ärlig med din situation och ödmjuk. De brukar de flesta gå med på någonting.
Du kommer snabbt lära dig vilka som man inte kan deala med.
Jag har varit i helvetet och kommit upp två steg. Det är det värsta jag varit med om.
MEN har kommit en bra bit på vägen.
Skriv av dig på olika forum, hämta tips och har du någon du kan prata med - vän, kurator, familj - gör det. Det kommer att hjälpa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp