Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finaref, erfarenheter?

Undrar om det är nån som har erfarenhet av Finaref och inkasso? Gärna nyligen eftersom de köpts upp av resurs bank i typ april. Jag vet att man får missbruksregistrering så snart de går till inkasso. Men övrigt? Vilket inkasso är det? Möjlighet till avbetalningsplan?

Är det inte så att man hamnar i missbruksregister om man inte betalar inkasso? Får man den direkt?

Om jag inte fattat fel så får man den direkt när den går till inkasso. Garderar mig lite här, men tror att det är så.

Va hårt.. Tycker man borde få en chans hos inkasso först...

Ja, jag håller verkligen med! Nu ska jag inte svära på att jag har rätt i det där då...

Ja googlade finref o inkasso o här på forumet hade nån skrivit:

alltså nu får du väll förklara mera så hon fattar.vadå allt det på 16 dagar vad är det för lån du har hos finaref.
jag hadde själv lån hos finaref och kreditkort från ikano det tog 3mån för mig innan de valde skicka till kfm.de 3 mån innehöll påminellse på ordinarie faktura sen påminellse från inkasso sen brev om rättsliga åtgärder från inkasso sedan brev att de valt skicka det till kfm.

finaref har eller hadde alektum de har avbplan.kan vara bra och dåliga finns olika erfarenheter av dem.men avb har de.
ikano är bra ha att göra med. ring och prata med dom du kommer då först till kundjänst förklarar du där sen kommer de ev vidarekoppla dig till deras krav avdelning.ring och prata med dom förklara hur det ligger till och försök få till en lägre månadskostnad.

Min kredit hos Resurs blev anmärkning misskött kredit när den gick till inkasso.

Jo, jag hittade den också men fattade inte riktigt vad man menade. Det jag mest undrar är vilket inkasso och om man kan få plan?

Min ligger hos Lindorff. De kräver mycket höga inbetalningar per månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp