Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finance & Accounting Group Expresslån hotar, är det legit?

Hej,

Fick detta mail idag, då jag ignorerat att dom ville ha 379kr för man man "ansökt" på deras hemsida "Expresslån" som egentligen bara rekommenderar lån.
Vet att snubben som driver sidan är oseriös och håller på att lura folk, vad jag har läst i trådarna här på forumet.
Är det någon som fått samma mail som jag nedan och har det någonsin hänt att det gått vidare?

Från: info@financelaw.se
Datum:
Till:
Ämne:
Erbjudande om att slutbetala din skuld

Hej,

Finance & Service Group skickade ut ett inkassokrav till dig den XX och som enligt våra noteringar inte har blivit betald. Skulden har nu lämnats över till oss på Globefinance interna inkassoavdelning. Vi har just nu ett erbjudande till dig att ta bort påminnelsekostnaden samt inkassokostnaden. Du betalar då endast 379 SEK och sedan är ditt ärende fullt reglerat samt avslutat hos oss. Detta erbjudande gäller till på XX. För att ta del av erbjudandet behöver du svara med ett OK på detta mail.

Betalning skall ske till BGNR: 347-4079
Belopp: 379 SEK
Meddelande vid inbetalning: Ditt personnummer (för att ta del av erbjudandet)

Om vi inte hör något från dig blir vi tyvärr tvungna att skicka detta ärende till Kronofogden och med alla kostnader landar ditt ärende då på 1259 SEK, ex ränta. Vår avsikt är att lösa detta utan vidare åtgärd och ser fram emot din återkoppling.

Ps. Om du betalat ditt inkassokrav de senaste dagarna kan du bortse från detta mejl

Med vänlig hälsning
Globefinance Group

Senast ändrad:
Jag fick en liknande faktura från "Expresslån" för ett tag sedan där de begärde 379 kr för en "låneansökan". Precis som många andra blev jag förvånad eftersom jag inte minns att jag gick med på några avgifter. Jag bestridde fakturan direkt och gjorde lite efterforskningar. Det visar sig att Konsumentombudsmannen (KO) redan har agerat mot företag som Expresslån och Cashking för att ha vilselett konsumenter att tro att de ansökte om lån, när de i själva verket bara fick en lista med länkar till kreditbolag och blev debiterade för det.
Här är en länk till mer information om KO åtgärder: https://www.konsumentverket.se/aktu...esslans-och-cashkings-marknadsforingsmetoder/

I mitt fall, efter att jag följt upp och bestridit fakturan, slutade det med att de krediterade fakturan och bekräftade att jag inte längre behövde betala. Det verkar vara ett vanligt problem, så om du inte redan har gjort det, bestrid fakturan. Se till att begära klargöranden, särskilt om du aldrig mottagit några villkor eller blivit vilseledd.

Var vaksam och tveka inte att kontakta KO eller din lokala konsumentvägledning för ytterligare hjälp.

Hoppas detta hjälper!

Senast redigerad av en moderator:
Hej,

Fick detta mail idag, då jag ignorerat att dom ville ha 379kr för man man "ansökt" på deras hemsida "Expresslån" som egentligen bara rekommenderar lån.
Vet att snubben som driver sidan är oseriös och håller på att lura folk, vad jag har läst i trådarna här på forumet.
Är det någon som fått samma mail som jag nedan och har det någonsin hänt att det gått vidare?

Datum:
Till:
Ämne:

Hej,

Finance & Service Group skickade ut ett inkassokrav till dig den XX och som enligt våra noteringar inte har blivit betald. Skulden har nu lämnats över till oss på Globefinance interna inkassoavdelning. Vi har just nu ett erbjudande till dig att ta bort påminnelsekostnaden samt inkassokostnaden. Du betalar då endast 379 SEK och sedan är ditt ärende fullt reglerat samt avslutat hos oss. Detta erbjudande gäller till på XX. För att ta del av erbjudandet behöver du svara med ett OK på detta mail.

Om vi inte hör något från dig blir vi tyvärr tvungna att skicka detta ärende till Kronofogden och med alla kostnader landar ditt ärende då på 1259 SEK, ex ränta. Vår avsikt är att lösa detta utan vidare åtgärd och ser fram emot din återkoppling.

Ps. Om du betalat ditt inkassokrav de senaste dagarna kan du bortse från detta mejl

Med vänlig hälsning
Globefinance Group
Bestrid fakturan. https://www.konsumentverket.se/aktu...esslans-och-cashkings-marknadsforingsmetoder/

Betala inte. Du har inte signerat något med bankid och inga påhittade avtal kan knytas till dig. Pajasen Mathias som än idag fortfarande håller på med sin bluff (när ska polisen göra något?) Kommer inte skicka något ärende till kronofogden.

Hej,

Datum:
Till:
Ämne:

Hej,

Med vänlig hälsning
Globefinance Group
Hej,
Hur gick det för dig i ärendet? Bestred du fakturan?
Jag fick ett liknande mail här i veckan.

//FB

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp