Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Filma Kronofogden.

Inte för att det berör frågeställningen, men den mest intressanta frågan är varför man skulle vilja filma ett besök av KFM...?

Inte för att det berör frågeställningen, men den mest intressanta frågan är varför man skulle vilja filma ett besök av KFM...?
Jag kan tänka mig ett par anledningar. Den främsta är väl att man vill dokumentera för egen del eller för någon annans som inte närvarade. För att kunna bevisa för någon annan vad som mättes ut/ inte mättes ut under besöket. För att kunna bevisa vad som gjorts/ inte gjorts.

Jag kan tänka mig ett par anledningar. Den främsta är väl att man vill dokumentera för egen del eller för någon annans som inte närvarade. För att kunna bevisa för någon annan vad som mättes ut/ inte mättes ut under besöket. För att kunna bevisa vad som gjorts/ inte gjorts.
Om något utmäts på plats får man ett analogt (handskrivet) beslut som sedan kommer brevledes, papper eller digital variant.

Om något utmäts på plats får man ett analogt (handskrivet) beslut som sedan kommer brevledes, papper eller digital variant.
Jo, men det kan ju fortfarande finnas anledning att vilja ha bildbevis.

Kfm brukar inte ta med sig annat än det som utmätts och det får man beslut på.
Men vill man rättshaverera och ifrågasätta allt kan man filma.

Kfm brukar inte ta med sig annat än det som utmätts och det får man beslut på.
Men vill man rättshaverera och ifrågasätta allt kan man filma.
Det var inte så jag menade. Snarare att man kanske är sambo med någon som inte närvarade och som kanske vill beskylla den som var hemma för att mörka/ ljuga eller något annat. Finns ju många som lever i utsatta förhållanden.

Tror det finns ett fall där KFM hade utmätt en bil som hade blivit skadad under utmättningen, där är ju ett mycket bra fall att filma: https://www.dagensjuridik.se/nyheter/kronofogden-utmatte-bil-staten-skadestandsskyldig/

Tror det finns ett fall där KFM hade utmätt en bil som hade blivit skadad under utmättningen, där är ju ett mycket bra fall att filma: https://www.dagensjuridik.se/nyheter/kronofogden-utmatte-bil-staten-skadestandsskyldig/

Med tanke på hur många utmätningar av fordon som görs per år, hur lång tid varje tar, och hur många skador som uppstår så blir det väldigt mycket film för lite utbyte.
Dessutom hjälper det ju inte mycket om det är kronofogden man vill filma, då märks ju inte nödvändigtvis skador.

Har varit med om att skador skett/påståtts skett vid bärgning ett fåtal gånger, jag tror bara en eller två begärt skadestånd, tror inte någon fått det. Skadorna dom lyft var nog helt enkelt där tidigare, dom satt på sådana ställen att det inte fanns någon rimlig förklaring till hur bärgningen skulle orsakat skadorna..

Tar i genomsnitt 60 dagar från utmätning till försäljning av fordon, packa ordentligt med powerbanks, cloudspace och sök tjänstledighet.
En kaffetermos kanske...
Och i förrådet får man inte vara..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp