Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Film och tv tråden

Man kan ju alltid fundera på att kika på gamla fina tusenbröder. Det behövs ibland.

Jag anser att Svenska filmer och serier är fullkomligt värdelösa, det är så låg nivå att jag skäms. Det är min personliga åsikt.

Det finns dock vissa produktioner som jag älskar. Tomten är far till alla barnen är klass rakt igenom, precis som Svensson Svensson.

Jag älskar också Beck, väldigt bra!

Men i serieväg så är Bron det bästa jag sett produceras i Sverige. Tunna blå linjen tycker jag också om väldigt mycket, det handlar nog om att jag har bott 10 år i Malmö och har en relation till staden. Hade serien utspelat sig i någon annan stad utanför Skåne är frågan om man hade uppskattat det lika mycket.

Nu är ju tunna blå linjen igång. I kväll var kronofogden med, otroligt marginellt dock

Nu är ju tunna blå linjen igång. I kväll var kronofogden med, otroligt marginellt dock

I scenen när dom två killarna med lilla pojken stoppades? När dom fick redogöra hur han hade råd med kläder osv?

Min bästa kompis och bestman är polis uppe i Stockholm enligt honom är Tunna blå linjen en utmärkt beskrivning utav hur polisens vardag faktiskt ser ut medan övriga polisserier och filmer som Beck osv är kraftigt överdrivna eller underdrivna.

I scenen när dom två killarna med lilla pojken stoppades? När dom fick redogöra hur han hade råd med kläder osv?

Min bästa kompis och bestman är polis uppe i Stockholm enligt honom är Tunna blå linjen en utmärkt beskrivning utav hur polisens vardag faktiskt ser ut medan övriga polisserier och filmer som Beck osv är kraftigt överdrivna eller underdrivna.

Ja precis då.
Vet inte om det dyker upp fler gånger, det var folk från kfm i västarna vad jag förstått.
"Känd från tv" kan dom säga nu. Knappt.

Jag har hört samma och det jag varit med på olika saker med poliser så känns det ganska mitt i prick.

Jag anser att Svenska filmer och serier är fullkomligt värdelösa, det är så låg nivå att jag skäms. Det är min personliga åsikt.

Det finns dock vissa produktioner som jag älskar. Tomten är far till alla barnen är klass rakt igenom, precis som Svensson Svensson.

Jag älskar också Beck, väldigt bra!

Men i serieväg så är Bron det bästa jag sett produceras i Sverige. Tunna blå linjen tycker jag också om väldigt mycket, det handlar nog om att jag har bott 10 år i Malmö och har en relation till staden. Hade serien utspelat sig i någon annan stad utanför Skåne är frågan om man hade uppskattat det lika mycket.
Så är det i nästan alla länder. Svårt att mäta sig idag med USA. Filmen om Dag Hammarskjöld som Mikael Persbrandt och Per Fly gjorde var den dyraste filmen som gjordes förra året och en av de dyraste filmerna i svensk historia, på ungerfär 80 miljoner kr (ca 8 miljoner dollar). Arn Filmen är den dyraste i svensk historia på 210 miljoner kr. (ca 20 miljoner dollar)

Jämför det mot ex Topgun 2 som hade en budget på 170 miljoner dollar eller Killers of the Flower Moon som hade en budget på 160 miljoner dollar. Så dom är nästan 1000% dyrare.
Även Sverige hade kunnat göra bra filmer om man skrapade fram en sisådär 1500 miljoner kr extra per film. Man har råd med bättre team som jobbar med effekter, ljudprofil, ljus/tonsättning, story, miljö att filma i, större team, teknik, ai och greenscreen etc.

Jag tror att det är mycket pengar som det handlar om varför USA är i princip stort överlägset alla andra länder på film och serier. Kommer naturligtvis mycket skräp också, men grundförutsättningarna är mycket bättre än i Sverige. Tråkigt men sant.

Men tänk danskarna, dom har ju också skral budget men levererar ändå på löpande band speciellt filmer med Mads Mikkelsen.

Gone Girl också en väldigt väldigt bra film.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp