Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick två UC-förfrågningar via Lendo

Har anv dem några ggr och tycker det är bra med bara en UC. Sen att lånerbjudandena är lite si o så...

Ni som lånat via Lendo...Har ni märkt att trots att det bara ska ge en UC så går TF-bank in o tar egen UC??? Hände mej sist o försökte prata med Lendo om det men de förstod.
Nu jobbar jag för att få bort den förfrågan då jag ju INTE ansökte om lån hos dem...inte med deras ockerränter...De hade lämnat ett erbjudande via Lendo iaf....

vad sa LENDO när du pratade med dom.dom måste hjälpa dig med detta.och vilka är TF bank?
jag har själv använt lendo och inte varit med om extra ucfråga från nån bank.

Pratade m Lendo o de fattade inget utan surrade hela tiden bara om att det bara blir en förfrågan. Jag skulle isf ta kontakt med TF-bank för det är dom som måste förklara det hela. Time Finans-bank...Ska kontakta dom.
Har lånat av Lendo förut men inte drabbats av detta vad jag vet.

Läste just att fler drabbats av detta men att då skulle Lendo försöka ordna det. Jag hoppas på det...ska kontakta dem idag..

Efter flera telefonsamtal hit o dit är nu denna förfrågan borta! :)
Blev bollad mellan instanserna men någon utredare på UC fixade det hela så nu är jag nöjd!

härligt jobbat.man ska inte ge sig.
jag läste det också om lendo,eller kanske igentligen inte lendos fel men fler drabbade av att banker tagit extra uc.

Efter flera telefonsamtal hit o dit är nu denna förfrågan borta! :)
Blev bollad mellan instanserna men någon utredare på UC fixade det hela så nu är jag nöjd!

Jag råkade ut för samma i februari men jag vågade inte säga något för jag var så glad att jag fick ett lån. Men jag fick två UC samma dag. På den ena står Lendo och på den andra Tf (Time Finans).
Jag antar att så här långt efteråt så kan jag inte få bort den andra förfrågan som är felaktig för jag sökte bara via Lendo men tackade ja till Time Finans erbjudande.
Vem tog du kontakt med för att få bort den felaktiga förfrågan? Är det Lendo man ska ringa till eller UC direkt?

Jo men strid för det! Min var sen början av mars. Börja ringa runt, både Lendo som behöver få veta att detta sker, även TF-bank: Du kan få vara lite påstridig först...Ta även kontakt m UC. Kundtjänst svarade att de inget kunde göra men sen kom mail fr nån utredare som ordnade så den extra förfrågan från TF bank försvann.

Detta hände mig förra veckan med Sambla. Resurs bank har gått in och tagit en helt ny UC så nu har jag två förfeåganningar från förra veckan när jag sökt 1 gång via låneförmedlare. Har kontaktat resurs och frågat varför de tagit en till när jag använt mig av en låneförmedlare att göra det utan mitt godkännande känns inte okej

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp