Lock
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 122
- Mottagna reaktioner
- 1 560
- Poäng
- 1 207
Missade du dem kraftiga elökningarna under 2021-2022? Du vet, det man fick återbetalt en del av staten??Hur kan elen gå upp sex gånger så mycket? Har man ett kärnkraftverk på tomten eller en serverhall?
Min fru och jag, vi har tvn igång 14-15 timmar per dygn, två datorer igång och mobiler som laddas nästan dygnet runt. Vår elräkning plus avgifter ligger på 700 kr i kvartalet.
Vet däremot min pappa, han hade elräkning på 4500-5000 kr i månaden men då hade han swimmingpool, bastu, ångbastu och bubbelkopp. Han eldade ändå med ved och hade solpaneler. Detta är i norrland.
Jag tror inte SkuldenFrånStaten har det. Måste ligga något annat bakom att elkostnaderna ökar från 700 kr till nästan 5000 kr i månaden. Det är en helt vanvettig ökning.
ahh.... Norrland... Det förklarar ju en del av saken... när du har sett hur resten av sverige (SE3 och SE4 primärt) har påverkats av elpriser så kan vi ju ha en dialog

Historik över elpriserna på elbörsen | Vattenfall
Historik över Vattenfalls rörliga pris senaste åren för respektive elområde. Priserna varierar från år till år och från månad till månad.