Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick skuldsanering laga kraft en andra gång

Hur kan elen gå upp sex gånger så mycket? Har man ett kärnkraftverk på tomten eller en serverhall?

Min fru och jag, vi har tvn igång 14-15 timmar per dygn, två datorer igång och mobiler som laddas nästan dygnet runt. Vår elräkning plus avgifter ligger på 700 kr i kvartalet.

Vet däremot min pappa, han hade elräkning på 4500-5000 kr i månaden men då hade han swimmingpool, bastu, ångbastu och bubbelkopp. Han eldade ändå med ved och hade solpaneler. Detta är i norrland.

Jag tror inte SkuldenFrånStaten har det. Måste ligga något annat bakom att elkostnaderna ökar från 700 kr till nästan 5000 kr i månaden. Det är en helt vanvettig ökning.
Missade du dem kraftiga elökningarna under 2021-2022? Du vet, det man fick återbetalt en del av staten??

ahh.... Norrland... Det förklarar ju en del av saken... när du har sett hur resten av sverige (SE3 och SE4 primärt) har påverkats av elpriser så kan vi ju ha en dialog :)

1733916374587.png

Missade du dem kraftiga elökningarna under 2021-2022? Du vet, det man fick återbetalt en del av staten??

ahh.... Norrland... Det förklarar ju en del av saken... när du har sett hur resten av sverige (SE3 och SE4 primärt) har påverkats av elpriser så kan vi ju ha en dialog :)

Visa bilaga 4543

Jag är inte så insatt i elpriserna eftersom min fru och jag drabbas inte av det som många verkar ha gjort av det man läst i media. Vi ligger på 700 kr i kvartalet och gjort det de senaste fyra åren. Vi märker ingen skillnad på att priserna har gått upp trots att vi har allting som har med el att göra påslaget nästan dygnet runt hemma.

Antar väl att vi i lägenhet inte har drabbats lika hårt som de med hus?

Du bor inte i Skåne då?

Lägenhet är överlag billigare att bo i om man ser till elkostnad. Värme osv ingår i hyran elen man förbrukar är allt från 100-500 kWh i normala fall. Beroende på tvättmaskin/torktumlare/diskmaskin osv.
Jag bor i villa och förbrukar ca 1300 kWh i månaden. Dock laddning av bil som står för 50-60%

Men nej, jag tror inte du vet vad el kostar eftersom att du inte nämner kWh alls utan bara en kostnad :)

Jag är inte så insatt i elpriserna eftersom min fru och jag drabbas inte av det som många verkar ha gjort av det man läst i media. Vi ligger på 700 kr i kvartalet och gjort det de senaste fyra åren. Vi märker ingen skillnad på att priserna har gått upp trots att vi har allting som har med el att göra påslaget nästan dygnet runt hemma.

Antar väl att vi i lägenhet inte har drabbats lika hårt som de med hus?
Bor i lägenhet i mälardalen, små barn så tvättmaskin/diskmaskin går för fullt. Ligger på kanske 500-600:- per kvartal, även när det var som värst. Svärfar bor drygt 1 mil bort i hus. Han låg på mellan 10-14000 i månaden när det var som värst.

Det går inte ens att jämföra mellan lägenhet och hus

Det är ju vi i Skåne som har bekymmer, ni uppåt i landet har inte det på samma sätt.

Smart att lägga ner kärnkraften, jättesmart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp