Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fick lån på Slantar.nu och kunde betala av!

Men,halleluja slängde också in en ansökan till slantar och fick låna 30 000 kr.Kommer nu att betala bort 2 st skulder från mitt UC. Jag vet att Bisnode ff har jag inga kvar på.Fan detta kommer att göra underverk för mig:D:D:D:D:D:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Berättar om mina förutsättningar när min bisnode upplysning landar i kivra.

Jag tror jag är svartlistad hos dess :D

Hur ser jag min score i Bisnode? När jag loggar in på en gammal kreditupplysningskopia i Kivra så ser jag bara mina inkomstuppgifter, inga anmärkningar osv... Ser inget score.
Hur gör jag för att se det?

Hur ser jag min score i Bisnode? När jag loggar in på en gammal kreditupplysningskopia i Kivra så ser jag bara mina inkomstuppgifter, inga anmärkningar osv... Ser inget score.
Hur gör jag för att se det?
Detta är egentligen inte tillåtet från Bisnodes sida, fast de gör det ändå. Har de angett ett betyg till förfrågare måste de visa den infon på kopian.

Från Kreditupplysningslagen se 4:

Kreditupplysningskopia
11 § När en kreditupplysning om en fysisk person lämnas ut, ska till den som avses med upplysningen samtidigt och kostnadsfritt sändas ett skriftligt meddelande om
1. vem som bedriver kreditupplysningsverksamheten och kontaktuppgifter till dataskyddsombudet, om ett sådant ombud krävs enligt artikel 37 i EU:s dataskyddsförordning,
2. ändamålen med och den rättsliga grunden för behandlingen,
3. vilka kategorier av personuppgifter som behandlas, varifrån uppgifterna hämtats och hur länge uppgifterna kommer att lagras,
4. de uppgifter, omdömen och råd som upplysningen innehåller om honom eller henne,
5. möjligheten att få tillgång till och rättelse av de uppgifter som rör honom eller henne,
6. vilka kategorier av mottagare som kan ta del av personuppgifterna och vem som har begärt upplysningen, och
7. möjligheten att framställa klagomål till Datainspektionen.

Detta är egentligen inte tillåtet från Bisnodes sida, fast de gör det ändå. Har de angett ett betyg till förfrågare måste de visa den infon på kopian.

Från Kreditupplysningslagen se 4:

Kreditupplysningskopia
11 § När en kreditupplysning om en fysisk person lämnas ut, ska till den som avses med upplysningen samtidigt och kostnadsfritt sändas ett skriftligt meddelande om
1. vem som bedriver kreditupplysningsverksamheten och kontaktuppgifter till dataskyddsombudet, om ett sådant ombud krävs enligt artikel 37 i EU:s dataskyddsförordning,
2. ändamålen med och den rättsliga grunden för behandlingen,
3. vilka kategorier av personuppgifter som behandlas, varifrån uppgifterna hämtats och hur länge uppgifterna kommer att lagras,
4. de uppgifter, omdömen och råd som upplysningen innehåller om honom eller henne,
5. möjligheten att få tillgång till och rättelse av de uppgifter som rör honom eller henne,
6. vilka kategorier av mottagare som kan ta del av personuppgifterna och vem som har begärt upplysningen, och
7. möjligheten att framställa klagomål till Datainspektionen.

Tack för svar!
Jag har skrivit till Bisnode nu och frågat om dom lämnat ut den informationen till den aktör som gjort förfrågan. Om dom gjort det ska jag hänvisa till det lagrum du uppgett ovan.
Får se vad dom svarar...

Dem här tråden kan man undra om någon representant från loan exchange slantar koncernen med diverse lånenamn , hade 3 ff 350000 årsinkomst 3500 boendekostnad inga anm 2 000 underskott avslag och har inte kunnat söka sedan augusti på nytt, avrådes om ni inte vill riskera svag kreditvärdighet på bisnode

Dem här tråden kan man undra om någon representant från loan exchange slantar koncernen med diverse lånenamn , hade 3 ff 350000 årsinkomst 3500 boendekostnad inga anm 2 000 underskott avslag och har inte kunnat söka sedan augusti på nytt, avrådes om ni inte vill riskera svag kreditvärdighet på bisnode

Den tanken slog faktiskt mig också, men ser samtidigt inte hur det ska gynna dom att folk dom vet kommer få avslag söker.

Funkade för mig också. Har testat dom förut, typ i somras och då funkade det inte. Men testade nu och fick ett lån på 20'. Har 2 förfrågningar, årsink 350 000 inga bet anm, men det verkar dom aceptera.

Funkade för mig också. Har testat dom förut, typ i somras och då funkade det inte. Men testade nu och fick ett lån på 20'. Har 2 förfrågningar, årsink 350 000 inga bet anm, men det verkar dom aceptera.
Vad står det för företag på omfrågade kopian?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp