Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fick kredit hos ferratum på 35k ränta på 3,26. Får alla samma?

Aldrig fattat varför folk har sånt hat emot Ferratum. De beviljar folk de inte borde bevilja och har ränta på 47% vilket inte är helt katastrofalt för att sms-lån som ofta kan ha effektiv räntan på högre än så. Utöver Fairlo/Slantar/Pluskan får man räkna med över 25-30% ränta om man ska slippa undan UC och inte har såpass bra Bisnode så man kan söka Wästgöta.

Jag sitter själv i låneträsket och städar upp själv men Ferratum är inga jag har anledning att smutskasta. De livnär sig på såna som oss och så är det bara, oftast står man fast med dom här lånen tills man kan ta samlingslån/lösa dom, det är dealen ni har accepterat och signerat. Behöver man lösa annat och minska kostnader är det ett alternativ, inte ett bra alternativ men samtidigt något ni får acceptera. Visst kan man tycka sms-lån-företag saknar moral men vi själva måste även acceptera sitsen som vi sitter i och våra beslut som har ledit oss hit.

Ferratum, ViaConto, FlexLimit, Sms-pengar (och många flera) har alla samma nominella årsränta dvs 39% det är ocksåMax vad de får ta ut.

Sedan kan ju avgifter tillkomma och dom måste man ha koll på och då skjuter den effektiva räntan i höjden tex aviavgift, uttagsavgift, månadsavgift samt uppläggningsavgift (m.mera).

Ferratum har inga sådana avgifter däremot har både Viaconto och Sms-pengar avi-avgift. Viaconto har även en månadsavgift.

De värsta lurendrejarna anser jag inte är Ferratum utan LOANSTEP (om man inte återbetalar inom 14 dagar) och LUMIFY -helt sjuka avgifter de lägger på - men på så sätt så håller de sig inom den lagliga Max-räntan. Dessa har jag bojkottat. En annan jag bojkottat är Everydayplus med sina sjuka uttagsavgifter (vet ej hur deras produkt är nu detta var ett tag sedan).

Ferratum är top 3 bland det värsta äckel bolagen.

Det är 3,36 % månadsränta på krediten du har utnyttjad..
säg exempel du har maxat på 35k .

Och du betalar runt 1200kr i månaden, 1000kr är enbart ränta , detta är ett exempel bara.

Hade dessa idioter 1år... min skuld skön 800kr ish på ett år.

slutbetalade asen förra vecken allt i ett bräde.

Ferratum hade jag en kredit på 15000 kr. Betalade och betalade i vad som kändes som en evighet och lånet sjönk i princip ingenting. Tillhör absolut de värsta. Jag valde att släppa det till inkasso för att överhuvudtaget någonsin bli av med skulden. Tror jag har 6 betalningar kvar sen är jag fri. Givetvis har man sig själv att skylla när man tar lån där men nu när jag har erfarenhet av dom skulle jag aldrig någonsin vara så jäkla dum så jag skulle låna där igen. Och eftersom jag har erfarenhet så kommer jag aldrig rekommendera någon att ta lån där. Dom har även bokfört en av mina inbetalningar på fel person en gång och det var ett rent helvete att få det uppklarat. Så kan bara hålla med föregående skribent, Undvik Ferratum!

Sitter ni med gamla avtal förstår jag för det var sjukt dyrt då. Men efter lagändringen på Max 39% nominell ränta så är Ferratum inte dyrare än många andra liknande låne-aktörer på marknaden som för att nämna några Monetti, Flexlimit, Sms-pengar,Via-conto. Ferratum har inga avi-avgifter som tex Smspengar och Viaconto har, inte heller månadsavgift som ViaC ochså tar ut, och har inte heller någon uttagsavgift som Sms-pengar har. Däremot tycker jag att alla dessa aktörer är ockrare för det är sjukt hög ränta även om det är tillåtet. Jag tycker de bolag som tar högsta räntan OCH lägger oå massa avgifter är de värsta och här har Lumify en given plats som det värsta bolaget med sina sjuka extra avgifter. Även Loanstep har sjuka avgifter om man inte löser inom 14 dagar.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp