- Meddelanden
- 291
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 307
Hej! Jag hoppas att jag skriver i rätt tråd. Jag sökte om skuldsanering i oktober i år, och ligger således i "kö" för eventuell handläggning osv. Under denna tid har jag sökt ett extrajobb inom kommun där en registerkontroll gjordes, döm av min förvåning när dem frågade varför jag sökt skuldsanering. Jag fick inte jobbet pga att min ekonomi ansågs som en möjlig risk. Jag fattar inte hur dem kunde veta att jag sökt skuldsanering eftersom det är just en ansökan, jag har inget inledande, inga skulder hos KFM eller misskött kredit, inga betalningsanmärkningar. Jag ringde till KFM och ingen fattar varför det syns att jag sökt skuldsanering, i vilket register blir detta synligt? Vad händer om jag återkallar min ansökan? Blir det ett synligt ärende i ngt system historiskt att jag sökt skuldsanering. Jag är förtvivlad över detta och väntar på svar från KFM, dem skulle kolla med jurist vad som blir synligt. Jag tycker att så länge jag har en ansökan inlagd så ska detta kunna fredas, men när det blir ett faktiskt ärende så blir det synligt. Har ngn erfarenhet från liknande? Desperat efter att få svar. Denna ovisshet är fruktansvärd.