Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick brev från tingsrätten om gammalt sms-lån – vad gäller?

Fick ett brev från tingsrätten om ett lån jag ska ha tagit 2012 från snabbsmskredit. Det är riktigt ser också från ett mail att jag ville ha en avbetalning på detta lån. Nu skickas det då ut direkt från Tingsrätten om detta lån . 35 sidor att läsa igenom väldigt skumt från den här **. Nu kommer detta från nåt som heter Collector Portfolio Lmt från Dublin men det är ** som skickat in det. Vet att det ska vara nån tråd här om fler som fått från honom detta året., men hittar inte igen tråden. Är ju klar med löneutmätning o skit och sen kommer detta. Varför är inget skickat hem till en om lånet tidigare, utan direkt till Tingsrätten? Naturligtvis ska jag ta reda på om detta betalades in, har redan varit i kontakt med banken om att få ut från den tiden. Men är inte detta lån Preskriberat i vilket fall som helst?? Hur går jag vidare mer än att bestrida?? Är så förtvivlad trodde jag var färdig med allt detta......

Detta är en bluff och bedrägeri. Verkar som att ARS skickar ut till många just nu. Detta är givetvis inget som ska betalas.

Här är tråden du tänker på

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/tråden-om-ars-enterprise-ab.4032/

Collector Portfolio Lmt har inget med Collector Bank att göra, inget heller med Dublin att göra annat än att det troligen är registrerat på någon falsk adress. Detta är från Helsingborg.

Utgå för att "skulden" antingen aldrig hare funnits. Han gör detta med lån som aldrig har betalats ut med.
Alternativt att du har fått utbetalning - Men att den är slutbetald (för mer än 10 år sen som du säger). Oavsett är det bedrägeri

Han skippar kronfogden och går direkt på stämning. Han lär väl veta vilka tingsrätter han inte är bannlyst från

Senast ändrad:
att han bara orkar.. polisanmäl! Tips! Spela in den muntliga förberedelsen och bestrid allt. Bevisbördan ligger hos honom. Du har rätt att få kopia på signerat avtal, kopia på utbetalningar/transaktioner mm. Sen har vi det där med preskriptionstid…
Men sen när du lagt ner 6-8 månader på detta o Adam drar tillbaks sin stämningsansökan och du får frågan om du går med på målet läggs ner och om du yrkar på någon ersättning. Det känns frestande att allt läggs ner men kör på och lägg till att du kräver att Adam ska vara närvarande i tingsrätten inte hemma via webbkamera. Och kräv ersättning!
Autism eller inte någon gång måste ju puckot sluta.

Hur går jag vidare med detta? Allt känns bara övermäktigt! Kan inte få ut från banken nåt från den här tiden, hittar inget mail mer än att jag godkände avbetalning på 3 månader. Kommer inte ihåg några påminnelser, och har inga papper kvar från den här tiden,, Dom 35 sidorna är jättemycket att läsa och skrivet väldigt konstigt. Stor ingenstans hur mycket pengar det gäller osv osv. Naturligtvis ska jag bestrida detta men är inte med nåt papper där jag kan bestrida heller. Känner mig så klar med det här efter 12 år med löneutmätning och varit fri i 7 månader och sen kommer ångesten igen.. Hur ska jag kunna bevisa att jag betalat? Är det nån som vet o om Kronofogden kan ta fram vad man haft på löneutmätningen under alla dessa år?

Hur går jag vidare med detta? Allt känns bara övermäktigt! Kan inte få ut från banken nåt från den här tiden, hittar inget mail mer än att jag godkände avbetalning på 3 månader. Kommer inte ihåg några påminnelser, och har inga papper kvar från den här tiden,, Dom 35 sidorna är jättemycket att läsa och skrivet väldigt konstigt. Stor ingenstans hur mycket pengar det gäller osv osv. Naturligtvis ska jag bestrida detta men är inte med nåt papper där jag kan bestrida heller. Känner mig så klar med det här efter 12 år med löneutmätning och varit fri i 7 månader och sen kommer ångesten igen.. Hur ska jag kunna bevisa att jag betalat? Är det nån som vet o om Kronofogden kan ta fram vad man haft på löneutmätningen under alla dessa år?
Bestrid, bevisbördan ligger på din motpart. Att hen skickat ett brev bör inte vara gott nog, man måste påvisa att du tagit emot sagda brev också.

Hur går jag vidare med detta? Allt känns bara övermäktigt! Kan inte få ut från banken nåt från den här tiden, hittar inget mail mer än att jag godkände avbetalning på 3 månader. Kommer inte ihåg några påminnelser, och har inga papper kvar från den här tiden,, Dom 35 sidorna är jättemycket att läsa och skrivet väldigt konstigt. Stor ingenstans hur mycket pengar det gäller osv osv. Naturligtvis ska jag bestrida detta men är inte med nåt papper där jag kan bestrida heller. Känner mig så klar med det här efter 12 år med löneutmätning och varit fri i 7 månader och sen kommer ångesten igen.. Hur ska jag kunna bevisa att jag betalat? Är det nån som vet o om Kronofogden kan ta fram vad man haft på löneutmätningen under alla dessa året

Bestrid och polisanmäl! Bevisbördan ligger hos honom. Man blir ledsen, arg o trött. Men lita på dig själv och stå på dig! När han stämde mig för nån låneansökan med abonnemang för några år sen blev ja först så less men ju mer ja förstod vem ja hade att göra med blev ja förbannad. Det roliga var nog att Adam själv var inne här på forumet och ”hjälpte” folk som blivit stämda av honom. Det märkte man när den muntliga förberedelsen var, så jag använde inget av det man ”fick” hjälp med. Det klart att han räknat ut att Banken inte har kvar transaktioner efter 10 år.. Han gillar många ord och mycket text och ju mer man läser ju mindre förstår man. Bli förbannad och bestrid och polisanmäl. När det sen blir dags i tingsrätten så kräv kopia på signerat avtal, kopia på transaktioner/utbetalningar. Nämn preskriptionstid. Att det är uträknat att du inte kan dubbelkolla hos din bank är solklart. Samt att du bestrider allt. Här kan oxå en polisanmälan spela roll, Har du lyssnat på hans egen rättegång nåt. Då förstår du hur han tänker o funkar. Ganska kall och uträknande men samtidigt väldigt dum i skallen.

Senast ändrad:
Här är alla hans bolag

Bilagor

• Screenshot_20260115_112819_Chrome.jpg
    Screenshot_20260115_112819_Chrome.jpg
    547.6 KB · Visningar: 35
Här är alla hans bolag
Jag är otroligt fascinerad att hans släktingar vill finnas med i hans bolag. När ja gjorde min polisanmälan anmälde jag även Lena Rönnberg . det fanns fler polisanmälan mot dessa och det är ju bra då kanske åklagaren väljer att väcka åtal..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp