Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick brev från KFM

Hej,

Jag mottag idag ett brev från KFM.
Jag har ej möjlighet att betala allt inom den utgivna tiden och undrar hur jag kan göra för att fördröja processen så mycket som jag kan.

Kan jag bestrida ärendet för att vinna tid?
Jag har egentligen inget saklig själ men kan jag fördröja det?

Någon som har nått tips?

Kan betala vid löning den 25te.

Hej,

Jag mottag idag ett brev från KFM.
Jag har ej möjlighet att betala allt inom den utgivna tiden och undrar hur jag kan göra för att fördröja processen så mycket som jag kan.

Kan jag bestrida ärendet för att vinna tid?
Jag har egentligen inget saklig själ men kan jag fördröja det?

Någon som har nått tips?

Kan betala vid löning den 25te.
Vad var det för brev? Skulle du skicka in ett papper på att du fått ett förläggande? Då har du ca 10 dagar på dig. Sen kommer det en påminnelse om att skicka in kvittensen för föreläggandet som du har ca en vecka på dig att skicka in. Där kan du skriva att du bestrider kravet, då går det tillbaks till företaget som beslutar om de vill skicka vidare ärendet till tingsrätten. Så då hinner du ju betala kravet

Hej,

Ja det var att jag skulle skriva under ett föreläggande.
Så jag kan vänta in "påminnelsen" sedan skicka in och bestrida efter låt säga 6 dagar. Så sätt undviker jag anmärkning och får tid att få lön?

Hej,

Ja det var att jag skulle skriva under ett föreläggande.
Så jag kan vänta in "påminnelsen" sedan skicka in och bestrida efter låt säga 6 dagar. Så sätt undviker jag anmärkning och får tid att få lön?
Det står ett datum du ska skicka in innan. Sen väntar du på påminnelsen. Sen väntar du nån vecka med att skicka in den,
Skriv sen på blanketten att du bestrider för skulden är betalad nu. Mejla företaget o säg att du betalat in hela skulden så pengar är på väg.

Det står ett datum du ska skicka in innan. Sen väntar du på påminnelsen. Sen väntar du nån vecka med att skicka in den,
Skriv sen på blanketten att du bestrider för skulden är betalad nu. Mejla företaget o säg att du betalat in hela skulden så pengar är på väg.
Okej. Förlåt om jag låter dum men, ska jag skriva under nu innan det "första datumet" eller invänta påminnelsen?

Den här frågan kommer upp ofta och jag blir varm i själen varje gång någon tar på sig att förklara hur man undviker en anmärkning på bästa sätt. Bra nystart!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp