Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fick anmärkning - DIREKT av CSN?!

Nu är jag riktigt jävla förbannad.
Fick brev hem av CSN om att dom skickat en obetalad räkning till kronofogden, så jag loggar in på minUC bara för skojs skull och ser följande:

Skuld hos kronofogden saknas per 2013-06-14.
UC saknar uppgift om historiskt skuldsaldo.
1 st anmärkning på totalt 2,1 tkr finns registrerad.
Inga ansökningar finns registrerade.
Anmärkningar

Anmärkningar Datum Belopp kr Fordringsägare Restförd studiemedelsavg 2013-06-19 2.099

Hur i hela jävla helvetet kan jag få en anmärkning den 19:e juni utan att ha skrivit på ett delgivningskvitto och utan att ha fått brev hem av KFM etc etc?!

Om jag inte minns fel så funkar det såhär: csn måste begära betalingsföreläggande hos KF, då har du typ 14dgr på dig att bestrida eller betala efter att du fått brevet från fogden?!?!?!

får man

Har fått av Nordea fast de rekomenderade att släppa till inkasso och göra upp med dem.

CSN bruka dock gå till kfm först, men man kan tydligen få anmärkning så fort det kommer dit om man har haft annat där innan?!!

Har ingen anmärkning sedan tidigare...

Statliga skulder (som csn) går raka vägen till kf och ger anmärkning utan delgivning osv. Helt sjukt eftersom även myndigheter kan göra fel!!!

Så bara för att dom skickade brevet till fel adress är jag alltså nu helt rövknullad i tre år?

Har du bevis på att dom skickat fel så skicka en
ansökan om eliminerat utslag.

Det är helt vansinnigt med statliga grejor som skatt, csn och radiotjänst. Det blir bevisning bakofram, men kan du bevisa att de skickat fel kan du nog få till att de stryker anmärkningen. Men som sagt det är helt sjukt. Jag har själv åkt på samma grej.

Så bara för att dom skickade brevet till fel adress är jag alltså nu helt rövknullad i tre år?

hej terry
vilket brev är det dom har skickat fel?

tyvärr går statliga skulder direkt till kfm och ger anmärkning direkt.man får inget delgivningsbrev.däremot får man en sista brev om det inte betalas så skickas det till kfm.
men du borde ju ha fått påminellsebrev från csn innan det går så här långt.
har du fått det?

CSN och alla andra statliga institutioner ger prick direkt om man missar. Samtidigt hos CSN får man två påminnelser och ett kravbrev så man bör veta vad som är på gång. Eventuellt kan den sekretessbeläggas om du betalar den omgående och tidigare saknar anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp