Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fick andra gången avslag skuldsanering, kronofogden

Mina skulder från 2015
Betalningsutrymme 9 786
Buffert 1300 kr
När togs sista lånet/lånen?
När försökte du få ett lån senast?
Vad har du för inkomst?
Hur gammal är du?
Vad är din boendekostnad?
Hur länge har du haft löneutmätning?
Har du besökt/tagit hjälp av kommunens skuld och budgetrådgivare?
Vad har du angett som orsak till dina skulder?
Hur har du påvisat att du jobbar med dig själv i relation till din ekonomi?
Hur har du påvisat att du jobbar med din ekonomi - allt från kontaktat de du är skyldig pengar, till försök om uppgörelse osv?

Vad jag förstår av det skrivit är det:
Totala skulden: 607 068 kr
Du har ett normalbelopp på: 8031 kr
Ditt betalningsutrymme per månad är genom din löneutmätning: 9 786 kr
Buffert: 1300 kr (vad menar du med buffert?)

Ett av kriterier för att få skusan handlar ju om huruvida man anser att du kan betala av din skuld inom överskådlig tid. Så enkelt räknat då. 607 068 kr delat med 9 786 kr ger ca 62 inbetalningar. 62 inbetalningar delat på 12 månader ger 5 år. Utifrån hur räntan växer på dina lån kan du förmodligen lägga till mellan 1 till 2 år i avbetalning. Så cirka 7 år då.
Och ligger du under 10 år förstår jag det som att du inte är en kandidat för skusan.

Läs gärna här: https://kronofogden.se/nagon-har-et...g/vi-bedomer-om-din-skuldsanering-kan-inledas

"Två villkor är extra viktiga

Två av villkoren utreder vi mer än de andra.
Det gäller dels dina skulder och din möjlighet att betala dem, dels om en skuldsanering är rimlig (skälig)."

Men som andra säger - ger du inte hela bilden är det svårt att få vettiga svar.

Sista lån tåg jag 2015
Min inkomst ligger på 26000 innan skatt jobbar inom sjukvården. Min boende kostanden ligger på 7550 kr tillsammans med min man med räntor , hyra , el och mm . Jag har fått hjälp av budget och budgetrådgivare och skrivit tidigare till min budgetrådgivare för 1 månads sen men har ej fått hjälp än . Jag är 28 år , jag sökt skuldsanering o skrivit har skulder på grund av att man har konsumerat mer än mina inkomster tillåtit.
Att har betalat vad du har kunnat, sålt mina
tillgångar och minskat mina kostnader.
Fick av avslagen av kronofogden
Kronofogdens bedömning
Vi bedömer att du kan betala dina skulder på egen hand inom överskådlig tid. Vi har tagit hänsyn till din betalningsförmåga i förhållande till skuldernas storlek, inklusive räntor och kostnader som är kopplade till skulderna. Vi har dessutom använt en förhöjd buffert för oförutsedda förändringar av din ekonomi.
Vi har i prognosen beaktat din ålder, hälsa, familjesituation och en rimlig inkomstutveckling.
Vi bedömer att du inte är så svårt skuldsatt att du uppfyller kraven för skuldsanering. Vi avslår därför din ansökan. I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig

Har man en buffert peng nuförtiden även med löneutmätning?!
Fick avslagen
Vi bedömer att du kan betala dina skulder på egen hand inom överskådlig tid. Vi har tagit hänsyn till din betalningsförmåga i förhållande till skuldernas storlek, inklusive räntor och kostnader som är kopplade till skulderna. Vi har dessutom använt en förhöjd buffert för oförutsedda förändringar av din ekonomi.
Vi har i prognosen beaktat din ålder, hälsa, familjesituation och en rimlig inkomstutveckling.
Vi bedömer att du inte är så svårt skuldsatt att du uppfyller kraven för skuldsanering. Vi avslår därför din ansökan.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig

Fick avslagen
Vi bedömer att du inte är så svårt skuldsatt att du uppfyller kraven för skuldsanering. Vi avslår därför din ansökan.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig

Om svaret från fogden är att du kan betala dina skulder i om rimlig tid, så är det inte lönt att göra nya ansökningar hela tiden…

Skulden är inte så stor och med ditt betalningsutrymme bör du kunna betala den på under tio år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp