Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fick 5000kr i lån hos Loanstep med 1 i bisnode

Otroligt att man kan få kredit när det står ”kredit avrådes?”
Jag har alltid fått direkt avslag på mobillån.
Provade ansöka nu och fick upp ”tack för din ansökan, vi återkommer inom kort med besked”.
Har man chansen då eller har de bara ändrat sina rutiner?
Fick upp hoppet nu då jag alltid brukar få avslag i samma sekund.

Provade ansöka nu och fick upp ”tack för din ansökan, vi återkommer inom kort med besked”.
Hmm, knivigt. Men om de brukar ge avslag på en gång kanske det gick igenom den här gången.

Hmm, knivigt. Men om de brukar ge avslag på en gång kanske det gick igenom den här gången.
Alltså, kanske provat 10-15 gånger senaste året och fått upp i samma sekund avslag, samt sms och Mail. Nu fick jag upp detta. Tolkar det som att de gör en manuell granskning imorn och får besked imorn bitti.
Tänkte om nån har erfarenhet om det brukar gå igenom när man får upp ”vi hör av oss”? Eller svarar de så på alla ansökningar nu?
TROR att jag har bisnode 1, hade det för en månad sedan iaf. Alltid trott att det är därför man får avslag där, så lurar på om jag kan ha gått upp till en 2a och att det därför inte blir avslag utan manuell bedömning.
Skulle behöva dessa pengar som fan, men hade 0 förhoppningar när jag sökte.

Har du ngn anmärkning eller ärende hos kfm? Annars skulle jag säga att de borde vara hoppfullt men man kan aldrig lova ngt.

Nej ingenting. Håller tummarna. Borde få besked när som helst.

Det jag uppgav i ansökan var:
21000 I lön efter skatt
4000 i boendekostnad
Andra kostnader för lån 3500
2 barn

vad skrev du under lön, boende osv? Har också 1, skrivit 0 på allt nästan o 21 efter skatt, får avslag..
Har du anmärkningar eller betalningsföreläggande hos kfm? Var det första gången du ansökte? Om inte när snsökte du förra gången?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp