Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fick 500000 kr 5,9% ränta, bra?

Tack alla är införståd i bil vs privat lån bilen finns inte på en firma och jag har försökt privatleasing men blivit nekad för jag kör mellan 3500-4000 mil om året och visst kan jag betala straffavgift men ointressant

Gå via en låneförmedlare.
Inte Lendo. De är så pass stora att de skiter i att ge dig bra förutsättningar.

Ordna Bolån - ägs av svensk fastighetsförmedling
Zambla
Anyfin
Alternativt Lendify. Om du är skuldfri & med en riskprognos under 1% kan du enkelt få 3-4 %. Banken Lån & Spar är också bra - ger bra räntor till lågrisk kunder.

Tar du ett lån på 500000 med 5,9% ränta med 7 års avbetalningstid och annuitetslån (7280 kr / mån) betalar du till banken 611000 kr på 7 år. 10 års amortering betalar du 663000 kr. Skaffar du nybil har du förlorat dessutom minst 40% av bilens värde efter denna period
Tar du ett lån på 350000 med 5,9 ränta och 5 års avbetalningstid, annuitetslån (6750 kt/mån) betalar du banken 405000 på 5 år / Vill du ha lägre kostnad och avbetala på 7 år (5100 kr / mån) betalar du fortfarande "bara" 428000 kr tillbaka. En 3års begagnad bil kommer inte tappa i värdet lika mycket efter denna period heller.

Privatlån kan tyvärra inte lease för jag kör över 3000 mil om året fundera på bil lån men ser att det är ingen mega skillnad i månadskostnad vid bil och privat lån
En skuldsatt man är inte en fri man. Min rekommendation är att försöka undvika att ta en större lån för att köpa bil. Det går ju lika bra med en golf som kostar hundra tusen kronor om syftet med bilköpet är att ta dig från A till B. Är det tvunget att det just ska bli en bil för femhundra tusen kronor så är min rekommendation att du tar kontantinsatsen Blancolån och resterande som billån. Billån är betydligt billigare om du letar rätt.

Nu låter det som att en del tror att 500 000 är priset för någon sorts lyxbil? Ni kanske inte har hängt med i hur bilpriserna har utvecklats de senaste åren. Det står Volvobilar som kostar 700 000 kr + i vart och vartannat gathörn... vanliga bilar som ni inte lägger märke till för att de är just vanliga bilar. För 500 000 så får man naturligtvis en fin bil, men det är absolut inget vräkigt vi pratar om.

Nu låter det som att en del tror att 500 000 är priset för någon sorts lyxbil? Ni kanske inte har hängt med i hur bilpriserna har utvecklats de senaste åren. Det står Volvobilar som kostar 700 000 kr + i vart och vartannat gathörn... vanliga bilar som ni inte lägger märke till för att de är just vanliga bilar. För 500 000 så får man naturligtvis en fin bil, men det är absolut inget vräkigt vi pratar om.

Min kostar 20.000 och den går hur bra som helst A till B.

En bil för 100.000 vore ju rena lyxen.
500.000 dessutom lånade pengar? Sinnessjuk prioritering.

Ja det står dyra Volvos och Teslor i varje hörn men 9/10 är ju företagsbilar eller leasing med helt andra villkor än TS som vill låna 500.000.

Kör på, vad kan gå fel.
Hörs i skuldsaneringstråden om 2-3 år.

Min bil kostade 12000 kr och jag är lika lycklig för det.
Jag har skuldsanering och att ta ett lån på 500000 kr till en bil låter vansinnigt.
Jag förstår dock att intresse och prioriteringar är olika från person till person och respekterar det. -:)

Min kostar 20.000 och den går hur bra som helst A till B.

En bil för 100.000 vore ju rena lyxen.
500.000 dessutom lånade pengar? Sinnessjuk prioritering.

Ja det står dyra Volvos och Teslor i varje hörn men 9/10 är ju företagsbilar eller leasing med helt andra villkor än TS som vill låna 500.000.

Kör på, vad kan gå fel.
Hörs i skuldsaneringstråden om 2-3 år.
Folk tänker med rumpan ibland.
De flesta jag känner kör bilar som kostar runt fem hundra tusen och så klart med lånade pengar. Det är nog inte ens 1 av 10 som har betalt sin bil cash när bilen kostar så mycket.
de har alltså en månad kostnad på bilen för minst 5000 kr. Och så jobbar du på något industri jobb som du egentligen hatar för 20 000 i månaden. De jobbar alltså en hel vecka bara för att betala av en bil de köpt enbart för att imponera på andra. Vart är logiken?
Man är med andra ord slav för biltillverkaren.

Jag köpte en 12 år gammal BMW för knappt 70000. Den var fräsch och fin och har många mil kvar. Var ett lyft jämfört med de 10000 kr bilar vi har haft under skuldsaneringen. Men de har ju funkat de med ( ett tag iallafall).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp