Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fick 500000 kr 5,9% ränta, bra?

Hej bullen.

Är en skuldfri herre i mina bästa år.

Behöver nu köpa en bil och tyvärr har jag ej likvida medel just nu och börsen är ju inte direkt munter.

Har fått ett lånelöfte på 500K med effektiv ränta på 5.90% av seven day bank.

Bra eller dåligt?
Vad tänka på?
Är dessa bra som bank?

Hej bullen.

Behöver nu köpa en bil och tyvärr har jag ej likvida medel just nu och börsen är ju inte direkt munter.

Bra eller dåligt?
Vad tänka på?
Är dessa bra som bank?
Hej! Ska du köpa bil för 500 tkr lånade pengar i dessa tider? Eller är en del för att betala av tidigare lån? Räntan låter ok men situationen och att du ”behöver” köpa en bil för 500 tkr låter mindre bra

Hej bullen.

Bra eller dåligt?
Vad tänka på?
Är dessa bra som bank?
Såg nu att du är skuldfri. Vad är det för lån? Bianco eller billån? Kanske kan få ner det om det är ett billån. Annars leasa?

Hej! Ska du köpa bil för 500 tkr lånade pengar i dessa tider? Eller är en del för att betala av tidigare lån? Räntan låter ok men situationen och att du ”behöver” köpa en bil för 500 tkr låter mindre bra
Haha ja med i inflation och allt, jag tänker hur illa kan det bli med räntan?

Skulle behövt göra det för länge sen men dragit mig och kommit till en punkt då jag måste ha en bil. Har inga lån tjänar bra och pengar på börsen som dock har krympt en hel del det senaste

Såg nu att du är skuldfri. Vad är det för lån? Bianco eller billån? Kanske kan få ner det om det är ett billån. Annars leasa?
Privatlån kan tyvärra inte lease för jag kör över 3000 mil om året fundera på bil lån men ser att det är ingen mega skillnad i månadskostnad vid bil och privat lån

Tycker du borde kunna få en bättre ränta via en bilfirma. Min erfarenhet är att bilfirmor inte alltid kräver en kontantinsats. Bilen borde väl bli en säkerhet och då innebära en lägre ränta än ett vanligt blancolån.

Privatlån kan tyvärra inte lease för jag kör över 3000 mil om året fundera på bil lån men ser att det är ingen mega skillnad i månadskostnad vid bil och prvat lån
Tycker du borde kunna få en bättre ränta via en bilfirma. Min erfarenhet är att bilfirmor inte alltid kräver en kontantinsats. Bilen borde väl bli en säkerhet och då innebära en lägre ränta än ett vanligt blancolån.
Jag kanske borde gjort ansökan på lendo för bil? Problemet är jag är tömd på pengar utom buffert jag behöver och börsen är sur för stunden så kan inte ta traditionellt billån för stunden. Vill eller kan ej att lägga kontantinsats

Måste det bli en bil för 500k??
Leasing går visst pga man köper till extra mil. Hade själv 2500mil per år hos Toyota. Och kunde få mer.
Blanko på bil blir aldrig en bra affär. Ta istället ett vanligt billån. Då får du en helt annan ränta. Och köp lagom dyr bil.

Varför köpa en bil med blanco lån? Dyrare ränta pga det är blanco.

mitt tips e du tar 400.000 på billån med säkerhet hos bilhandlaren. Resterande 100k till kontantinsats tar du ifrån mymoney

sevenday brurkar lovordas här, kan sänka räntan efter något år osv. Du bör ju inte betala av det på mer än 5-6 år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp