- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Sökte ett sms lån på 4500kr hos ferratum för 1 vecka sen och fick då istället till min förvåning en kredit på 35k när jag inte ens begärde varken någon kredit eller 35k. Hursomhelst så är dom 4500kr jag låna utav dom 35k betalda och har inga skulder o betala till ferratum. Så idag så skriver jag med dom på chatten för att fråga om dom kommer att rapportera min kredit på 35k till UC och hon svarar ja vi kommer att rapportera till UC då frågar jag henne men varför skriver ni inte under era vanliga frågor att ni rapporterar era lån/krediter till UC? Då svarar hon med att vi gör som andra banker vi har en skyldighet att rapportera till UC? Ok men många andra banker skriver under sina vanliga frågor att dom antigen rapporterar till UC eller att dom använder UC som kreditupplysning. Ja det kunde hon inte svara på varför andra banker/långivare skriver att dom rapporterar etc då hon mena på att det är en självklarhet att dom ska rapportera till UC riktigt dåligt av ferratum. Då är min fråga hur mkt lär mitt betyg förstöras pgr av denna krediten på 35k som nu är onyttjad? Bör jag ha kvar den eller ska jag avsluta den vilket är bäst tro? Har 6,4 i UC risk och hade hoppats på komma under 3% denna månaden då jag bara har 1ff och ett kreditkort hos remember som nu är utnyttjad på 12500kr av 25000kr.
Vad hade ni gjort avslutat eller behålla vilket kommer förstöra betyget mest?
Tacksam för svar
Vad hade ni gjort avslutat eller behålla vilket kommer förstöra betyget mest?
Tacksam för svar
men hon har hela tiden betalat in så att det aldrig gått mer än 3 månader med försenade fakturor och trodde det var som med alla andra att lånet blir uppsagt om man är mer än 4 månader sen.