Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum utbetalning

Hej!

Min sambo sökte ett lån hos ferratum i onsdags och fick det beviljat direkt.
Dagen efter så mailade ferratum henne och frågade om hon var en politisk inblandad person, dom behövde veta det innan dom kunde betala ut pengarna tydligen.

Hon svarade direkt att hon inte var det och dom tackade och sa att nu kommer pengarna betalas ut.

Men hon har fortfarande inte fått pengarna och hon har ingen kredit på ferratum heller.

Någon som har varit med om liknande?

Det handlar om KYC / Penningtvätt. Alla får frågan om dom är politiskt aktiva.

Det handlar om KYC / Penningtvätt. Alla får frågan om dom är politiskt aktiva.

Okej. Men jag tycker att det tar onormalt lång tid för att få det utbetalt. Jag har själv ferratum kredit och när jag tog lånet så fick jag pengarna nästan direkt.

Hon har väldigt bra kreditvärdighet så där borde det inte fallera.

vilken bank har hon?

SEB, så det ska ju vara direkt utbetalning.. fattar ingenting.
Hon mailade idag och då svarade dom att dom kommer godkänna uttaget så fort dom har avslutat ärendet, så dom kunde inte säga när hon skulle få pengarna..

Känns som att fler och fler drar ut på utbetalningar för att det börjar sina på pengar, nu behöver det inte vara så i det här fallet.

Jag har Swedbank och pengarna på kontot inom 10 min, men det var ca 2 månader sedan jag tog ut

Jag har Swedbank och pengarna på kontot inom 10 min, men det var ca 2 månader sedan jag tog ut
Fast detta var krediten ? Detta handlar om deras blancolån. Dock så står det på deras sida att det ska vara direktutbetalning av det också.

Fast detta var krediten ? Detta handlar om deras blancolån. Dock så står det på deras sida att det ska vara direktutbetalning av det också.

För oss handlar detta om deras kredit.
Hon mailade i fredags och frågade vad som händer.. Dom svarade att dom skulle försöka skynda på ärendet..
Vi har fortfarande inte hört nånting mer efter det. Känns ju väldigt konstigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp