Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ferratum uppsagd överlåten till Axactor sweden

Idag fick jag brev från Ferratum att min kredit var uppsagd. Den har överlåtits till Axactor Sweden så min undran är nu om någon släppt sitt lån dit och fått avbetalning via de? Kanske att de måste gå till inkasso först?

Viktigaste frågan är om någon haft med dessa att göra och vet hur de ställer sig till avbetalning!?

Idag fick jag brev från Ferratum att min kredit var uppsagd. Den har överlåtits till Axactor Sweden så min undran är nu om någon släppt sitt lån dit och fått avbetalning via de? Kanske att de måste gå till inkasso först?

Viktigaste frågan är om någon haft med dessa att göra och vet hur de ställer sig till avbetalning!?
Fick idag också precis ett brev från ferratum på emailen att mitt lån på 2000kr överlåtits till axactor, hört att man får avbetalning hos dom och att det till o med blir billigare än ferratum just därför jag släppte det

Mitt på 20k gick dit , dom är bra axactor . Betalade 1950 i ränta förut..nu 800 kr ! Så jäkla skillnad

Mitt ferratum gick också till dom, fick avbetalningsplan utan problem och skulden minskar fortare än om ja hade haft den kvar hos ferratum.

Det var därför jag släppte det också. Vad betalar ni i månaden på era avbetalningar?

fortsätter de envisas med att skicka rekommenderat om uppsägning? Så onödigt. Har fått avi om att hämta rekommenderat brev vid två tillfällen (fr Ferratum) men hämtade aldrig ut breven. Bara betalade.

Det var därför jag släppte det också. Vad betalar ni i månaden på era avbetalningar?

Totala skuld var på ca 10.000kr när den kom till axactor. Betalar 748kr/månaden :) och då är dryga 280kr ränta. Men skulden minskar iallafall

Hamnade också hos Axactor, erbjöd en rimlig avbetalningsplan. Trevlig kundtjänst, inga konstigheter men löste ut mig efter 2 månader redan, dvs slutbetalade runt 9000 när jag skulle hållit på 11 månader till typ.
Värt att släppa lånet dit :)

Är det någon som har fått en blank inkassoförfrågan hos UC när ni släppte Ferratum skulden till inkasso?

Brukar Axactor ta en kreditförfrågan när man hamnar hos dem?

Inkassoförfrågningar är ju den värsta förfrågan man kan ha på sin upplysning då de drar ner kreditbetyget rejält.

Är det någon som har fått en blank inkassoförfrågan hos UC när ni släppte Ferratum skulden till inkasso?

Brukar Axactor ta en kreditförfrågan när man hamnar hos dem?

Inkassoförfrågningar är ju den värsta förfrågan man kan ha på sin upplysning då de drar ner kreditbetyget rejält.

Ingen förfrågan alls nånstans av axactor.
Ringde bara om en avbetalningsplan och de godkände den o så flyter de på :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp