Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum hjälp

Hej!
Har fått hem på posten att jag har ett rek.brev från Ferratum att hämta ut. Har läst lite här på forumet och har förstått att det är en uppsägning av krediten de skickar på det sättet. Grejen är att jag precis dagen innan jag fick hem avin pratade med Pactum Collections om en plan för att komma ikapp med mina missade betalningar som de godkände.
Hur gör jag nu? Får ferratum någon information om att jag hämtat ut brevet och "godkänner" jag då uppsägningen? Vad händer om jag inte hämtar ut brevet?
Vet att det bästa är väl att fråga Pactum men ville höra mig för här på forumet.

jag har fått samma, har inte hämtad ut det. gått cirka 1 månad och inget har hänt.

Har du redan gjort en överenskommelse så gäller det. Betala enligt det. Det händer inget om du inte hämtar ut brevet.

Hur mkt betalar du per månad och hur mkt av det beloppet går till amortering? Funderar på om det inte är bättre att du släpper det till inkasso.
Jag vet inte till vilket inkassobolag det kommer gå till, Alektum eller Gothia och om dekan godkänna en en plan som innebär en lägre månadskostnad för dig men det kan vara ett alternativ för bara betala flera tusen i månaden utan att lånet knappt minskar och du är arbetslös är inte bra.
Eller om du har ngn nära vän eller släkting som kan betala bort din skuld hos Ferratum och sen betalar du till denne varje månad.

Just ligger månadsbetalningen på 1800 kr men har av olika orsaker hamnat efter med betalningarna. Har fram till nyligen kunnat sköta detta utan problem. Den totala skulden ligger på 40 000 kr och vad jag förstått så är deras inkassobolag stenhårda på att avbetalningsplanerna inte får var längre än ett år och då blir månadskostnaden skyhög.
Har en tillfällig plan med pactum collections och undrade därav hur jag skulle förhålla mig till det rek. brevet som kommit.

Alektum du kmr få 20 procent ränta istället. Du kan få 6 månader åt gången men ja du behöver dra in flera tusen varjemånad för att betala ränta/amortering. Hur gick det med hunden ? Hur dyrt var det. Är hunden ok nu iaf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp