Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum har tagit Uc

Hej, trodde inte Ferratum tog uc men det har de gjort, brevet kom idag.

Sen undrar jag över följande siffror och hur de tolkas i de kopior på ff jag fått.
Enligt uc är jag riskprognos 12,6%
Enligt CreditSafe fr 29/6 kreditvärdighet: God kreditvärdighet
Enligt CreditSafe fr samma datum som ovan Kreditvärdighet: Medium???

Jag får ändå inga bra lån någonstans pga den taxerade inkomsten :(
Jag har inget saldo hos Kf.
Undrar vad man har för kreditvärd. om man har hyfsad taxerad inkomst men skuldsaldo hos Kf... Verkar ändå bättre förutsättningar att få lån trots skuld hos Kf

Senast redigerad av en moderator:
Ok, men jag fick en kopia av en uc upplysning som Ferratum hade tagit. Det står i kopian vem det är som har gjort den aktuella ff. Trodde inte heller de använde Uc...

Men gå in på uc och kolla det kommer upp där direkt ju
Och sen sökte du på flexibla lånet över 10000? kanske de tar uc om man söker högre belopp
Maila deras kundtjänst och fråga

Näcken75, har inte forskat i det, men att de tog Uc kan bero på att jag sökte Flex krediten men jag sökte inte över 10 000. 7 000 kr om jag minns rätt

Jag ansökte om flex kredit för någon månad sedan, högsta beloppet, då tog de ej uc. De måste ha ändrat efter det då, tur att jag slapp en förfrågan.

Blev lite nyfiken och mailade dem, fick svar att de ej börjat att ta uc, utan creditsafe som de alltid gjort.
Konstigt att de tog det på dig. Tråkigt med en förfrågan på uc.

Men vad märkligt! Mejlade dem nu så får jag se vad de svarar. Det märkligaste är att de även tagit upplysning hos Creditsafe. JAg har fått en kopia från uc och en från creditsafe och båda är från Ferratum. Ja det är väldigt onödigt med en ffr hos uc på en beviljad kredit på 1000 kr när jag samtidigt väntar svar från ett större bank som kommer att ta uc.

Efter några mejl fram och tillbaka så visade det sig att det är ett "systerbolag" till Ferratum som tagit uc, nämligen Swespar men det står Ferratum Bank AB som frågeställare, så då redde vi ut det :) Så det stämmer att Ferratum inte tar uc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp