Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ferratum - dyrt och jävligt

Syns en skuld hos Flexkontot hos UC? Isf finns det en risk att de rapporterar misskött kredit till UC.

Ja jag tror den syns. Så klarna t.ex. som inte syns på Uc ger ingen missbrukad kredit? Är det så tydligt uppdelat? Hatar klarna som har 700 att betala en månad men om det missas 1800 nästa månad och om det missas över 3000 tredje månaden (mina exempel) Känns som så jäkla stort påslag när man redan behöver så lite räkningar som möjligt.

Ok kanske ska släppa den då... jag har aldrig gjort nåt sånt förut och det känns lite läskigt :(

Räkna inte med att om det inte syns så blir det inte missbruksanmällan fråga företaget åtminstone. Jag är osäker om flexkontot syns på UC längre men de rapporterar ju till UC om missbrukad kredit i alla fall oavsett enligt dem själva.

Ja jag tror den syns. Så klarna t.ex. som inte syns på Uc ger ingen missbrukad kredit? Är det så tydligt uppdelat? Hatar klarna som har 700 att betala en månad men om det missas 1800 nästa månad och om det missas över 3000 tredje månaden (mina exempel) Känns som så jäkla stort påslag när man redan behöver så lite räkningar som möjligt.
135 kr förseningsavgift tillkommer varje månad! Min skuld där är nu nere på ca 7000 kr, så om jag inte betalar på 3 månader nu så hamnar jag på ca 2500 kr att betala för att det inte ska gå till inkasso, förut var det på typ 6-7000 kr!!

135 kr förseningsavgift tillkommer varje månad! Min skuld där är nu nere på ca 7000 kr, så om jag inte betalar på 3 månader nu så hamnar jag på ca 2500 kr att betala för att det inte ska gå till inkasso, förut var det på typ 6-7000 kr!!

Vad skönt att det inte blir så hiskeliga summor längre. Jag har 14 000 där men mitt köputrymme förr var nästan 50 000 så jag är glad att det ströps vid 14.
Myra... ett till år med lån, ska vi satsa på skuldfria innan nästa nyår?

Vad skönt att det inte blir så hiskeliga summor längre. Jag har 14 000 där men mitt köputrymme förr var nästan 50 000 så jag är glad att det ströps vid 14.
Myra... ett till år med lån, ska vi satsa på skuldfria innan nästa nyår?
Ja det är skönt, det ska Gudarna veta!
Skuldfri till nästa nyår vore verkligen nåt men tyvärr är det helt orealistiskt för min del. Ca 3 år kvar skulle jag säga att jag har till nästan skuldfri (bortsett fr bolån och Csn och om jag fortsätter vara frisk och kan jobba så mkt som jag gör). Men jag har andra delmål på vägen som kan infrias redan i år... t ex
1. Inga nya smslån (senaste togs juni 2019)
2. Betala bort/av så mkt skulder som jag bara kan
3. Kanske bli av med 2-3 st inkassoärenden under 2020
4. Ev samlingslån i juli eller december (beror på när jag får mest i lön eftersom nu vet jag att det är lönespecar som gäller).
5. Och sist men inte minst... vill inte ha ett endaste brev fr Kf i min brevlåda. I år måste det bli 0 (NOLL) förelägganden, orkar inte.
Alla dessa pengar som försvinner i extra kostnader för påminnelseavgifter, förseningsavgifter, avgifter för aviseringar, avgifter för avbetalningsplaner avgifter avgifter. Blir helt f*cking förgiftad av allt detta :D

Men jag håller tummarna för dig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp