Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum börjar rapporta kredit till UC?

Hej

Jag kollade mitt Kreddy betyg idag och blev förvånad jag fått från 4 till 10 på skalan och såg då till min förvåning att min Ferratum kredit är synlig nu, det har den inte varit tidigare (haft krediten i kanske 4-5 månader).
Är detta nytt eller haft "tur" med slöa uppdateringar?

Hej

Jag kollade mitt Kreddy betyg idag och blev förvånad jag fått från 4 till 10 på skalan och såg då till min förvåning att min Ferratum kredit är synlig nu, det har den inte varit tidigare (haft krediten i kanske 4-5 månader).
Är detta nytt eller haft "tur" med slöa uppdateringar?
Har kommit med för många nu när det uppdaterade tyvärr. Men syntes inte för mig innan heller

Trist, det är nog inte bara det som sänkte mitt betyg så mycket men en nästan maxad kredit är aldrig bra, men mitt samlingslån hos Northbank verkar synas nu också.

Mitt Ferratum syns inte i Kreddy. Borde det inte dyka upp där för alla och inte bara för vissa?

Mitt Ferratum syns inte i Kreddy. Borde det inte dyka upp där för alla och inte bara för vissa?
Ja det är en bra fråga. Som sagt det tog kanske 6 månader i mitt fall. Är det deras snabb kredit du har eller blanco?

Ja det är en bra fråga. Som sagt det tog kanske 6 månader i mitt fall. Är det deras snabb kredit du har eller blanco?
Jag har krediten, dock bara 1000 kr tack och lov.

Har lite känslan av att dem är smarta.. jag tröttnade att vänta på höjning så tänkte låta det gå till inkasso istället, och nu då efter 2 missade betalningar så rappoterar dem in lånet till uc vilket gör att man nu måste betala ikapp direkt istället.
Säger inte att det är så bara en teori men skulle det stämma så får man ju ge dem att det är jävligt smart!

Har lite känslan av att dem är smarta.. jag tröttnade att vänta på höjning så tänkte låta det gå till inkasso istället, och nu då efter 2 missade betalningar så rappoterar dem in lånet till uc vilket gör att man nu måste betala ikapp direkt istället.
Säger inte att det är så bara en teori men skulle det stämma så får man ju ge dem att det är jävligt smart!
Kan mycket väl vara så som du säger. Mitt ligger inte hos inkasso

Ligger du efter med betalningar alt har släppt till inkasso?

Ligger du efter med betalningar alt har släppt till inkasso?
Nej. Hade tänkt döda krediten för typ 2 månader sen men så kom det lite oväntade utgifter så jag tog ut 20 av 35k men det ska ju inte påverka eventuell uppdatering till UC. Hade jag haft inkasso på mig om det hade det väl snarare varit en stor risk för missbrukad kredit och inte synlig bland krediter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp