Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ferratum, ansöka igen efter avslutat lån?

Vilket affärskoncept de har :facejoy: Eller så fattar till och med dem att människor behöver skyddas fr deras "produkt"

Jag kan tycka mer att löser du skulden/krediten så är du välkommen tillbaka och inte spärrad livet ut. Men men, som du säger - vilket affärskoncept de har Ferratum. Antar att dom inte vill ha kunder som kan lösa skulden utan gärna kunder som betalar av och betalar av varje månad.

Jag kan tycka mer att löser du skulden/krediten så är du välkommen tillbaka och inte spärrad livet ut. Men men, som du säger - vilket affärskoncept de har Ferratum. Antar att dom inte vill ha kunder som kan lösa skulden utan gärna kunder som betalar av och betalar av varje månad.
Är det någon som har frågat dem varför man inte får låna igen om man redan betalat sitt lån? Nån förklaring borde de väl ha.
Jag har betalat tillbaka min kredit där och kan max ta ut 1000 kr eftrsom jag har varit sen med betalning flera ggr så de skickade ut ett uppsägningsbrev (rekommenderat) som jag aldrig hämtade ut, utan bara betalade. Men som sagt 1000 kr har jag i kredit där och verkar vara spärrad för högre belopp vilket är bra.

Konstigt dom inte vill låna ut
Ganska logiskt kan jag tycka. Går som en cirkel.
De lånar ut pengar till ockerräntor, är bara ett fåtal som klarar av att betala tillbaka i tid (vilket gör att dom får ett betydligt mindre kapital att röra sig med). Då kan dom inte ligga ute med så många lån.
Hade dom haft lägre ränta tror jag att fler hade kunnat betala tillbaka (såklart).

Ganska logiskt kan jag tycka. Går som en cirkel.
De lånar ut pengar till ockerräntor, är bara ett fåtal som klarar av att betala tillbaka i tid (vilket gör att dom får ett betydligt mindre kapital att röra sig med). Då kan dom inte ligga ute med så många lån.
Hade dom haft lägre ränta tror jag att fler hade kunnat betala tillbaka (såklart).

Ja, vad var det frugan och jag betalade? Tror vi betalade 1800-1900 kr i månaden vid en kredit på 40 tusen. Bara räntan var en sådär 1500 kr i månaden. Nu i efterhand så förstår jag inte hur dum vi var när vi tog den krediten.

Ja, vad var det frugan och jag betalade? Tror vi betalade 1800-1900 kr i månaden vid en kredit på 40 tusen. Bara räntan var en sådär 1500 kr i månaden. Nu i efterhand så förstår jag inte hur dum vi var när vi tog den krediten.
Förstår, lätt att vara efterklok.
Gäller dock att inte gå in i fällan sen igen.
Det som så sjukt nog kan vara svårt (något som egentligen borde vara så enkelt).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp