Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum - 14 dagar sen betalning.

Hej folket. På mitt konto hos ferratum så står det alltid under fliken - betalningsfri månad "
  • Senaste faktura var mer än 14 dagar sen
  • Även fast jag betalar in i tid. Ser det ut även så för er?
  • Har tänkt att kanske detta påverkar en eventuell höjning. Har påpekat detta för supporten men dom kunde bara konstatera att jag inte varit sen med betalningarna.

Hej folket. På mitt konto hos ferratum så står det alltid under fliken - betalningsfri månad "
  • Senaste faktura var mer än 14 dagar sen
  • Även fast jag betalar in i tid. Ser det ut även så för er?
  • Har tänkt att kanske detta påverkar en eventuell höjning. Har påpekat detta för supporten men dom kunde bara konstatera att jag inte varit sen med betalningarna.
Har för mig att det står att man även måste ha haft lånet ett antal månader innan man kan söka?
Kanske är det som gör att du inte kan söka det?

Jag testade att ansöka om fri månad . Jag har då 3-4 månader inbetalningar alltid i tid. Hoppas det hjälper

Jag testade att ansöka om fri månad . Jag har då 3-4 månader inbetalningar alltid i tid. Hoppas det hjälper
Kan du på något sätt undvika fri månad gör det jag utnyttjade en gång fick betala 2500 månad efter bara ränta det blir väldigt dyrt som allt annat hos ferratum

Jag förstår inte riktigt din fråga? Räntan debiteras fortfarande enligt uppgift men månadsfakturan brukar vara runt 800kr i mitt fall så lär få en faktura på 600kr ish. Jag är inte behov av betalningsfri utan testade bara.

Vet inte om jag var otydlig, jag är inte intresserad av en betalningsfri månad.
Om jag loggar in på kontot och väljer att trycka på fliken till betalningsfri månad så kommer en röd text upp med att min senaste faktura var mer än 14 dagar gammal. Även fast mina två senaste fakturor var betala i tid. Jag tänkte att systemet kanske hängt sig hos mig med tanke på att det står så oavsett hur jag skött inbetalningarna. Och detta resulterar i att jag går i tankarna "jag kanske inte erbjuds höjning pga detta. Betalt in 6 månader och har kredit på 15k.

Du får inte ha en aktiv faktura och minst 3 inbetalade i tid samt det passerat 12 månader sen senast ansökta betalningsfri månad (om du använt det innan). Jag fick en höjning erbjuden från 20 till 35 000 för bara 2 veckor sedan så tror det generellt inte påverkar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp