Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fendea finans erfarenhet från dom?

Hej jag har precis fått ett mail från fendea finans som marknadsför sina tjänster och det här med allt elektroniskt låter ju mycket lockande.

Är det någon som har erfarenhet från dessa?
Gärna nyligen

tack på förhand

Har haft nyligen mailkontakt med dem och de tar uc
Annars bra att ha att göra med . dock har jag ej lån där så vet ej hur de är då

Ansökte om ett lån hos dom för ett par veckor sedan. Ville låna 17000 kr. Mina förutsättningar var drygt 430000 kr i årsinkomst, 2 gamla betalningsanmärkningar och fem förfrågningar. En riskprognos hos UC på 31.

Blev erbjuden lånet hos dom om jag hade en medsökande. Blev inte så intressant då. Dessutom står det inget på deras hemsida om att man eventuellt behöver en medsökande.

Handläggningstiden var allt annat än snabb. Nästan 30 timmar tog det innan jag fick svar.

Ansökte om ett lån hos dom för ett par veckor sedan. Ville låna 17000 kr. Mina förutsättningar var drygt 430000 kr i årsinkomst, 2 gamla betalningsanmärkningar och fem förfrågningar. En riskprognos hos UC på 31.

Blev erbjuden lånet hos dom om jag hade en medsökande. Blev inte så intressant då. Dessutom står det inget på deras hemsida om att man eventuellt behöver en medsökande.

Handläggningstiden var allt annat än snabb. Nästan 30 timmar tog det innan jag fick svar.
Jaha, inget nytt under solen; betalningsanmärkningar = inget lån.

Märkliga ansökte igår och idag har dom tagit en uc men inte ett ljud från dom, inget mail ingenting.
Svar inom 24 timmar skriver dom också, skämt!

Blev oxå nekad Fendea precis. 475 000 årsinkomst, en anmärkning, 3 ff och en uc på 15%.

Fick förklarat av deras kundtjänst att man behöver ha under 10% hos uc för att bli godkänt.

Så undvik Fendea om du inte vill ha en onödig FF.

Blev oxå nekad Fendea precis. 475 000 årsinkomst, en anmärkning, 3 ff och en uc på 15%.

Fick förklarat av deras kundtjänst att man behöver ha under 10% hos uc för att bli godkänt.

Så undvik Fendea om du inte vill ha en onödig FF.

nya aktörer brukar inte vilja låna ut så stora belopp direkt och inte heller till hög risk

Glömde skriva. Men jag ansökte om 10000 kr. Knappast mycket. Idiotiskt dumt av mig att dra på mig en uc för.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp