Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen.nu

Fick svar nu på morgonen av nån Inge på mailen...att dom har STORA problem med swishfunktionen... men att dom återkommer när det är löst!

Man kan ju undra hur lång tid sådant ska ta egentligen? Sen också om alla som ansökt blivit beviljade!??? Kan någon som blivit nekad i ansökan kommentera?? För det är ju konstigt om allt blir beviljade som det verkar!!??

Jag blev nekad, inga anmärkningar eller skuldsaldo.

Tack Lize och det stämmer. Jag var lite övergripande. Som du skriver så blir styrelsen själva betalningsansvariga om mer än halva aktiekapitalet blir förbrukat och det är något de flesta inte vill och ser således till att inte hamna i den situationen. Det är liksom lite av vitsen med ett aktiebolag.

Jag vill även understryka , något som även Lize tog upp, att man ska vara försiktig vem man lånar av så att man vet att det är en seriös aktör som är spårbar.

Just nu, sedan några år tillbaka finns mycket stulna pengar i omlopp från "kapade" bankkonton. Dvs. aktörer som lurar till sig åtkomst från personers konton utan att de själva känner till det. Jag får en drös av mail varje dag där "stora företag söker deltidsarbetare hemma där man utlovas månadslön 3000-7000 EUR/månaden". Jobbet består av att man ska ta emot pengar för företagets räkning (finns en ursäkt att man är ett utländskt företag) och sen skicka betalningen vidare , ofta via betalningstjänster där mottagaren inte är spårbar som t.ex. Western Union etc. För det jobbet får man en bra provision som man får behålla själv.

För eller senare så upptäcker den riktiga kontoinnehavaren att pengar saknas och polisanmälan görs, man spårar vart pengarna har tagit vägen och då det man hittar är den personen som har upplåtit sitt konto för det "stora" icke spårbara företaget och man åker själv dit för bedrägeri. Den riktiga tjuven går däremot inte att hitta.

Varför jag skriver detta är att femtusen.nu och företaget bakom inte agerar seriöst, det finns inte riktiga kontaktuppgifter, det finns ingen personal, bolaget har på pappret inga pengar, man har inte tillstånd av FI för sin verksamhet. Så även om man skulle få ett lån och faktiskt få pengarna, så måste man ställa sig frågan var pengarna kommer ifrån? Man måste hela tiden se till att när man betalar tillbaka att dessa pengar hamnar i ett av företagets registrerade konton - dvs. bankgiro eller motsvarande och att det stämmer överens med företagsinformationen som står i skuldbrevet. Detta så att man tillförsäkrar sig att man inte blir ett led att tvätta stulna pengar.

I slutändan fungerar det inte att säga att man inte visste någon när man själv borde ha insett att något inte stämmer.

Jag tänker också på vad som händer om man inte kan betala vad man lånat om det är verksamhet kopplad till kriminella gäng, de kommer inte att skicka till inkasso och i slutändan till KFM, utan de kanske hotar en till livet... jag fick den insikten sent omsider och tackar min lyckliga stjärna att jag inte lånat av något sådant bolag.

Jag tänker också på vad som händer om man inte kan betala vad man lånat om det är verksamhet kopplad till kriminella gäng, de kommer inte att skicka till inkasso och i slutändan till KFM, utan de kanske hotar en till livet... jag fick den insikten sent omsider och tackar min lyckliga stjärna att jag inte lånat av något sådant bolag.
Många av lånebolagen som finns på marknaden ägs av olika kriminella mc gäng. Det har jag fått erfara nu när man mött dem i tingsrätten el i olika tvister. De enda de gjort är att safta räkningen och arvoden rejält, använt advokater som inte är så jättesmarta. Men med Sveriges system vinner de ändå!

Håller med alla som skriver att man inte ska låna av såna företag själv är jag desperat nu och gör vad som helst för att få fram pengar. därför vill jag gärna veta om nån fått pengarna eller är det kört med dom?

Många av lånebolagen som finns på marknaden ägs av olika kriminella mc gäng. Det har jag fått erfara nu när man mött dem i tingsrätten el i olika tvister. De enda de gjort är att safta räkningen och arvoden rejält, använt advokater som inte är så jättesmarta. Men med Sveriges system vinner de ändå!

:(

Men varför besvärar dom sig att ta en creditsafe upplusning har fått till kivra där det står blåsboda dom frågeställare,kostar väll för dom?om det nu inte vore redigt, vet i fanken asså

Fick nytt svar av nu av en Inge på mailen... jag svarade tillbaka om när dom trodde det kunde va igång, och om det fanns möjlighet att få utbetalning innan eller under helgen.. fick svaret:

Hej
vi vet ej
men vi får nog göra manuella utbetalningar om det ej löser sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp