Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen öppnar snart?

Men varför ljuga om att skicka filer till Swedbank som ska betala ut swish? Det finns inte ens en sån tjänst.
Nä det gör ju inte det.
Men jag har inte fått nån upplysningskopia i kivra. Det borde ha kommit idag så jag tror inte någon upplysning har tagits.
Bara inte det är nån snubbe som börjar skicka ut räkningar på ansökningsavgifter.

Nä det är ett mysterium.
Seriöst så tror jag det är en ensam gubbe som verkligen vill låna ut pengar, men som helt saknar kunskap att dra igång en sådan här apparat. Det är bara en känsla jag får.
Hm, men hur svårt ska det vara haha? Man kan ju inte bara ge sig in i något man är totalt värdelös på.

Tror inte han har koll på något, alla som ansökte verkade ju bli beviljade. När skulle kreditupplysningen isåfall göras, eller var det en preliminär uträkning? Om denna gubbe inte ens kan lära sig att betala ut i tid eller med någonting som rör teknik ens så kan han ju knappast bygga upp ett system där det görs en uppskattad uträkning huruvida en lånetagare är kreditvärdig eller ej, för att sedan göra alla kreditupplysningar i efterhand? Vem som helst fattar ju att han inte gjort någon kreditupplysning ännu och det kommer inte göras heller, lika så kommer inga pengar betalas ut och gubbjäveln går upp i rök som det alltid blir.
Sen dyker fanskapet upp som gubben ur lådan igen om sisådår 3,5 år eller något med ett nytt företagsnamn: Lurenboda finans AB med ett namn som låter så treeevligt som de alltid som typ (Plingiplånboken) www.plingiplanboken.se .............................

Tror att dom kommer säga på torsdag:
ni måste verifiera er via mobilt bank id för att få pengarna. Blabla så är lönen borta för man är så desperat och tror det stämmer. Vet själv hur man är i ren desperation. Så godkänn aldrig något med bank id snälla ni som ansökt. Det är lurendrejeri bara.

Tror att dom kommer säga på torsdag:
ni måste verifiera er via mobilt bank id för att få pengarna. Blabla så är lönen borta för man är så desperat och tror det stämmer. Vet själv hur man är i ren desperation. Så godkänn aldrig något med bank id snälla ni som ansökt. Det är lurendrejeri bara.
Det är fan ingen dålig gissning. För när de öppnade i går skulle ju pengarna swishas inom tre dagar. Dag tre skulle då vara torsdag, löningsdag. Sedan kraschar alla system men ändå vet de att de öppnar på torsdag då folk får lön.

Ja sanningen är ju att han blåser oss alla frågan är till vilken nytta för hans del? Jag tänker ju att han försöker använda våra personuppgifter till någonting.
Eller vill han bara också få sig ett gott skratt igenom att lura folk att tro att de ska få låna pengar men sen blir det inget.

Eller vill han bara också få sig ett gott skratt igenom att lura folk att tro att de ska få låna pengar men sen blir det inget.
Haha men nödvändigt att sitta o snickra ihop världens sämsta hemsida, skaffa mail, svara på dem osv. Detta är ju bara så konstigt.

Märkligt med hans tider också då han svarar, han svarade liksom 06:00 men svarar knappt under vanliga kontorstider. Jag checkade gamla tråden gällande femtusen, har dock inte läst klart ännu. Den är från 2017 och det verkade vara samma problem då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp