Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen öppnar snart?

Varför skulle de inte va legit? De är nya och begränsar hur många de kan ta emot i början. Helt normalt tänker jag

Intressant tråd

Ser att de anger den nominella räntan till 20,1 %, vilken är beräknad på en (1) månad. Räntor brukar anges årsvis och om jag inte minns helt fel får årsräntan vara max 40 %... De bryter således mot lagen, eller?! Så ni som eventuellt får lån, bestrid och ni bör få ett lägre belopp att återbetala...

Många andra långivare har ju nu främst avgifter, för att undkomma detta lagkrav.

Varför skulle de inte va legit? De är nya och begränsar hur många de kan ta emot i början. Helt normalt tänker jag

det vi tänker på är snarare att ”standardsvaret” är ex mer: pga många ansökningar så är svarstiden längre än normalt eller vi återkommer inom 1-3 bankdagar med svar om ansökan är beviljad eller inte... typ så... men du kanske har helt rätt! De kanske gör på sitt eget sätt ! Rätt eller fel? Vem vet

Men herregud. Läs förra tråden om detta företag. Gå sen in på ”hemsidan” som är gjord i paint. Utbetalning genom swish? Really? Ändra sig stup i kvarten, grova stavfel, en .nu-adress, en gmail-adress, ett nummer som inte går nånstans, ingen har någonsin fått något utbetalt, alltså ska jag fortsätta?

Jag hoppas att ni får pengar.

Ja de är ju nu i början de måste göra som de säger. Betala ut behiljade lån. Dp kan företaget få bra recensioner av andra här. Annars lär de bli jäkligt svårt för dem att driva detta som företag.. om de gör bort sig och inte betalar ut något lixom..

Får och får.. Kostar ju som sagt.. Kanske skulle läst på lite mer här innan. Vet inte vart d gjorde upplysningen än heller. Men som sagt vill de ha mer uppgifter utöver det lilla man fick lämna så backar jag på en gång.. Stod ju bara att utbetalning sker via swish inom ett par dagar. Fortsättningen följer.

Nu har de stängt ner sidan igen som tidigare. Haha. Jag orkar inte. :D

Det här är någon riktig skojare. Akta er. Säljer antagligen era uppgifter vidare för reklam eller liknande. Om man kollar upp mailen och hemsidan samt organisationen så verkar de även vara inblandade i någon lokal skidförening om jag minns rätt.

Försökte även ringa för något år sedan och kom då till Anticimex. Känns helt otroligt suspekt alltihop.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp