Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Felaktig inkomst vid skuldsanering – semesterersättning räknas in?

har fått avslag på min omprövning att betala mindre på s.anering. har skickat overklaga. har inte förtstått att varför det står 38k på min månadslön o i verkligheten är min lön är bara 33k. räknar dem varje månad min semester ersättning som har fått i juni ? juni lön är cirka 44k annars andra månader är 33k includera ob etc.

Det där med semesterersättning har jag också funderat på faktiskt.

Det där med semesterersättning har jag också funderat på faktiskt.
ja men semesterersättning är inte så mycket att dem räknas in plus 5k i min månadslön varje månad förstår inte hur dem räknar i kfm!

I mitt fall har det räckt att meddela att det dom räknat varit semester ersättning så har dom räknat om. Hänt två gånger.

I mitt fall har det räckt att meddela att det dom räknat varit semester ersättning så har dom räknat om. Hänt två gånger.
har överklagat beslut nu att dem har räknat fel. undrar om måste jag träffa tingsrätten när kfm skickar överklaga till dem?

I min senaste egna omprövning räknade de ihop den faktiska inkomsten från Skatteverket och då såg det ut en månad att jag skulle tjäna 58.000kr för de räknade in både semesterersättning men också retroaktiv löneökning från april som jag fick utbetalt i en klumpsumma i juni. Så blev helt konstigt men fick avslag också för den riktiga lönen framöver är 44.500kr och därav avslaget.

I min senaste egna omprövning räknade de ihop den faktiska inkomsten från Skatteverket och då såg det ut en månad att jag skulle tjäna 58.000kr för de räknade in både semesterersättning men också retroaktiv löneökning från april som jag fick utbetalt i en klumpsumma i juni. Så blev helt konstigt men fick avslag också för den riktiga lönen framöver är 44.500kr och därav avslaget.
har du överklaga ?

Nej för jag fick avslag på min egna omprövning vilket var det jag ville ha men ville ha ryggen fri så därför jag skickade in en omprövning på inkomsten, ifall ngn borgenär omprövar min höga inkomst nästa år så har jag redan omprövat den.

Nej för jag fick avslag på min egna omprövning vilket var det jag ville ha men ville ha ryggen fri så därför jag skickade in en omprövning på inkomsten, ifall ngn borgenär omprövar min höga inkomst nästa år så har jag redan omprövat den.
har ömprovat att betala mindre o dem avslag på det pga av min inkomst som dem sa att det är 38k men har bara 33k månadslön. kanske dem räknas in min semesterersättning som jag har fått i juni.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp