Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fel riskprognos, erfarenhet av att man söker tex via lendo

Är de någon med erfarenhet av att man söker tex via lendo och har en riskprognos enl minuc.se. sen visar kopia som bolagen har fått typ förödande siffror? De måste vart något fel?
Har 14 % men kopia i kivra visar 52%.. ja står fortfarande på 14 på min uc..
Inte konstigt ja fick avslag på millisekunden

Ja för mig har det hänt på bisonode . Förra veckan har 3 i bisnode kopian visade 1. Avslag direkt , aldrig hänt mig förut att det visar fel

Är de någon med erfarenhet av att man söker tex via lendo och har en riskprognos enl minuc.se. sen visar kopia som bolagen har fått typ förödande siffror? De måste vart något fel?
Har 14 % men kopia i kivra visar 52%.. ja står fortfarande på 14 på min uc..
Inte konstigt ja fick avslag på millisekunden

För ca 2 månader sen när jag sökte så hade jag 2,7 i betyg men på kopiorna som kom hem va de allt möjligt upp till typ 7 procent. Olika från olika aktörer som tagit del av ucn .
Då sökte ja via advisa

För ca 2 månader sen när jag sökte så hade jag 2,7 i betyg men på kopiorna som kom hem va de allt möjligt upp till typ 7 procent. Olika från olika aktörer som tagit del av ucn .
Då sökte ja via advisa

Ska de vara så? Varför har man ens en riskprognos då?
Känns ju som hokus pokus

Samma här.
Hade runt 9 på UC, sökte genom sambla, fick allt från 3 upp till 18 på de som kollade upp mig

det beror på vad dem kollar på och hur dem värderar det olika på upplysningen.
så alla har sitt eget system ocj därför får man inte samma betyg på alla.
vissa uc 1 % så kan vissa låneföretag anse att det är 0,5 % andra atr det är 3 % tex. så beror på hur dem vädera dem olika uppgifterna på ucen.

det beror på vad dem kollar på och hur dem värderar det olika på upplysningen.
så alla har sitt eget system ocj därför får man inte samma betyg på alla.
vissa uc 1 % så kan vissa låneföretag anse att det är 0,5 % andra atr det är 3 % tex. så beror på hur dem vädera dem olika uppgifterna på ucen.

Fast nej här får du nog tänka om för de där kan inte stämma, så kan de ju naturligtvis inte va. Låneföretagen värderar inte uc. De är ju färdigt när de skickas från uc. Lånebolag hämtar en uppgift, de gör ingenting med den.
Dedär om att de beror på vilka uppgifter de vill ha. Då tänker jag såhär. Om jag har minuc.se som visar ALLT då ska de va den VÄRSTA upplysningen. För den visar allt. Tar någon en mindre upplysning ska naturligtvis betyget va bättre. Tar dem en full upplysning ska ju betyget va exakt de jag ser.
Vad är de annars för uppgifter Minuc har som jag inte får se? De som tydligen höjer mitt betyg. Såklart ingenting. Därför är ditt påstående ologiskt. Åtminstone med dem argument du lägger fram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp