Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fattigpensionär nästa?

Närmar mig 30år och har 404 000 i allmän pension och 53 000 tjänstepension. Känner mig redan som en fattigpensionär. Sparar ingenting privat heller. Är det väldigt lågt eller ändå rätt normalt?

Jag blev nyligen 28år och har 600k i allmän pension och 85k i tjänstepension, totalt 685k. Vet inte om ditt är lågt eller högt om man ser till din ålder. Har ingen aning om mitt är lågt eller högt till min ålder.

Jag är 36 och har 942000 i allmän pension och 235000 i tjänstepension och ja man kommer vara fattig som pensionär om man inte börjar spara privat.

Men det är ju aldrig försent att börja, bara 500kr i månade från och med nu kommer ju göra stor skillnad.

Jag har inte heller så mycket då jag började jobba sent vid 28 års ålder efter min examen förutom ströjobb. Mitt tips är att pensionsspara privat. Se till att spara en viss summa som du ha råd med varje månad. Får du en löneförhöjning ta hälften och spara dessa varje månad.

Jag är 40 och har 1,3m i allmän- och 512k i tjänstepension. Det är inte särskilt mycket, men mer än garantipensionen blir det ju åtminstone.

Dock tror jag mer på att spara på andra sätt än låst i pensionssparande. Livet (som många här vet) bjuder på många överraskningar och då kan det ju vara skönt att något lättare komma åt sina sparade pengar.

Sen ska man också tänka på att arbetsgivaren betalar inte in till tjänstepensionen förräns man fyllt 25.

2.200.000 har jag. Jämnt fördelat mellan premier och tjänste. Lite över 30 bast.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp