Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fattig en vecka till

487:- på kontot, 1 vecka innan pengarna trillar in. Hur lyckas man mätta 3 magar i 7 dagar..

jag har massa gröt hemma, i värsta fall blir det gröt 3 gånger om dagen utan mjölk och äppelmos. Mätt blir man ju

i vanlig fall går det åt typ 500 varje lördag till pizza, godis chips och läsk. Enda dagen vi unnar oss något. Lite tråkigt nu när de är mello på lördag men så får de va

487:- på kontot, 1 vecka innan pengarna trillar in. Hur lyckas man mätta 3 magar i 7 dagar..

jag har massa gröt hemma, i värsta fall blir det gröt 3 gånger om dagen utan mjölk och äppelmos. Mätt blir man ju

i vanlig fall går det åt typ 500 varje lördag till pizza, godis chips och läsk. Enda dagen vi unnar oss något. Lite tråkigt nu när de är mello på lördag men så får de va
Prova popcorn och lättdryck!
Samt gör en stor rotfruktsgratäng med hembakt bröd till. Mättande för liten peng!

Gör en egen pizza, degen kräver inte mycket, någon burk krossat tomater, salami och ost som topping, det kostar väldigt mycket mindre än 100kr per köpe-pizza .
Om du gör en budget för de resterande dagarna och kollar vad som finns hemma, ser jag det inte alls ömöljigt att även köpa EN påse chips, och LITE godis.

Borde inte var omöjligt men bara ett paket mjölk kostar 20 spänn och i vanlig fall dricker vi 1 paket om dagen/ alltså 140 spänn bara där. Sen en mackpåse om dagen 30x7 210 bara där. Frukt hemma och i skolan och pengarna är slut. Nu skrev jag de vanliga vi köper som långt ifrån räcker en hel vecka, men finns såklart billigare alt att äta

Kan skriva vad jag har hemma sen. Så kanske man kan få lite hjälp att mixa ihop lite måltider

Borde inte var omöjligt men bara ett paket mjölk kostar 20 spänn och i vanlig fall dricker vi 1 paket om dagen/ alltså 140 spänn bara där. Sen en mackpåse om dagen 30x7 210 bara där. Frukt hemma och i skolan och pengarna är slut. Nu skrev jag de vanliga vi köper som långt ifrån räcker en hel vecka, men finns såklart billigare alt att äta
Mackpåse?

Hur gamla är ni? En eller två vuxna?

Köp ett paket mjöl, ett paket margarin eller en flaska rapsolja, ett par jästpaket och baka brödet själv. Räcker även till pizzadegen. Har du ost hemma?
Krossade tomater och pasta, morötter, potatis och lök. Drick vatten istället för mjölk. Går att hitta på en hel del med detta. Har du buljong eller ägg hemma? Kryddor? En påse torkade ärtor, lite lök, lite morot och buljong = ärtsoppa.

Har man såpass stort behov av bröd så baka eget. Det är ju bara mjöl och det är inte jättedyrt. Köp enormt med mjöl och pasta. Krossade tomater. Då kan man göra både bröd och pizza själv.

Kikärtor, linser och morötter får man nog en del också. Är det liksom överlevnad det handlar om klarar ni det utan problem. Men kul är det inte.

Det var några år sedan, men då var jag expert på att få till mättande mat till mig, min man och sonen för i princip inga pengar. Buljong och kryddor behövs dock för att det ska bli bra och variation. Och att man lär sig äta ärtor, bönor, linser och säsongens varor. Och att man som vuxen dricker vatten och prioriterar mat till barnen. Havregrynsgröt är ju givet, och ja, jag åt den ofta utan något annat än en klick sirap, en sked socker eller en näve frysta blåbär beroende på vad jag hade hemma. Det finns riktigt billig äpplemos om man vill ha det.
Efter ett tag blev det en vana att tänka ut exakt vad man kunde handla och vad det skulle räcka till. Frukt till dig själv alla dagar går ju bort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp