Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fastighetsutmätning....

Ok, då hinner vi förhoppningsvis sälja själva. Men den som vill komma in och värdera? Kontaktar hen oss innan? På pappret stod det redan ett förhandsvärde?

Ja det brukar dom göra.

Kommer en egen försäljning innebära att skulderna det är utmätt för fullbetalas?

Ja, med råge måste jag säga. Vi hade redan planerat att sälja men nu blev det ju sån panik kändes det som :(

Ja, med råge måste jag säga. Vi hade redan planerat att sälja men nu blev det ju sån panik kändes det som :(

Ring den som står på beslutet och kolla. Hen väntar nog på att ni ringer

Hur har er situation sett ut innan? Löneutmätning innan?... anledningen till att jag frågar är just därför att jag är så himla rädd att just vårt hus också kommer hamna på utmätning om jag släpper mina skulder vidare till kfm... man kan ju inte vara säker på att få löneutmätning när man har tillgångar som de säger. :'(

Hur har er situation sett ut innan? Löneutmätning innan?... anledningen till att jag frågar är just därför att jag är så himla rädd att just vårt hus också kommer hamna på utmätning om jag släpper mina skulder vidare till kfm... man kan ju inte vara säker på att få löneutmätning när man har tillgångar som de säger. :'(

Det vanligaste är nog löneutmätning och sedan kan hus utmätas utöver det, skulderna är ofta så stora att inget annat räcker.

Det vanligaste är nog löneutmätning och sedan kan hus utmätas utöver det, skulderna är ofta så stora att inget annat räcker.

jag förstår att det är svårt för dig att svara på såklart @Lasseman , men låt säga att jag sammanlagt kommer att ha 150.000kr i skuld ( tog i i överkant med summan) o att kfm kan dra typ 6000kr/månad... är det då troligt med en husförsäljning?

jag förstår att det är svårt för dig att svara på såklart @Lasseman , men låt säga att jag sammanlagt kommer att ha 150.000kr i skuld ( tog i i överkant med summan) o att kfm kan dra typ 6000kr/månad... är det då troligt med en husförsäljning?

Jag skulle säga mycket troligt

Har du överklagat beslutet till tingsrätten? vi var i samma sits men jag överklagade till tingsrätt och vann.
Så vi fick behålla huset.Det blev utmätningsfri egendom. hade ca 450 000 i skuld. En vuxen son som bor hemma och har autism samt min man som var djupt deprimerad. Det gav jag som skäl när jag överklagade.
tror man har 3 veckor på sig att överklaga från det att man får brev.
Min man har inga skulder till kronofogden, bara jag samt att jag har införsel på lön som dom drar varje månad.
Hur stora är era skulder samt har ni båda skulder till kfm? Har ni barn?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp