Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fast i en ond cirkel...behöver råd/tips!!

Har du lite mattehuvud och lust att ändå läsa på lite kan kursen Tellus 1 funka.
Justja, man var tvungen att klura ut ett litet experiment också. Annars funkade den att läsa samtidigt med heltidsarbete. Typ skumma ett kapitel i taget, svara på online-frågor plus ett par skarpa online-tentor.

Har ni tips på några glassiga kurser online? Några enkla där man inte behöver plugga och kan göra det online?

Vilken kurs man än läser behöver man lägga ner visst arbete (särskilt onlinekurser som brukar ha löpande inlämningsuppgifter och obligatoriska seminarier där man ska vara aktiv), rekommenderar att du tar något du är intresserad av och bra på så går det lätt.

Det går ju att läsa kurser på gymnasium/komvux också antar jag.

Tack för förslaget, men har ingen betalningsfri månad hos Klarna . Och jag har inget jag kan sälja. Kan inte leva mindre än de pengar jag har över. Kostar mig 1000 kr i bränsle varje månad så att jag kan ta mig till jobbet. Så ibland återstår inte mer än 500-1000 kr till mat!

Kan du inte åka kollektivt till jobbet? Då kan du sälja bilen och slippa alla kostnader för den som bensin, försäkring, bilskatt samt reparationer besiktning och lägga dom pengarna på skulderna i stället när du har räknat bort kostnaden för busskort eller tåg. I bland får man offra vissa saker för att komma dit man vill.

Kursen handlar om planeten Jordens olika system, geosfären, hydrosfären och atmosfären. Jordens plats i rymden, Jordens inre struktur, kontinenternas rörelser, mineral, olika typer av bergarter, naturkatastrofer, naturtillgångar och utveckling av levande organismer.

Hahaha vad i helvete. Förstod knappt den här meningen än mindre kursen :D

Får man tjäna "hur mycket som helst" även nästa termin (våren) utan att CSN kräver återbetalning omgående?

Kursen handlar om planeten Jordens olika system, geosfären, hydrosfären och atmosfären. Jordens plats i rymden, Jordens inre struktur, kontinenternas rörelser, mineral, olika typer av bergarter, naturkatastrofer, naturtillgångar och utveckling av levande organismer.

Hahaha vad i helvete. Förstod knappt den här meningen än mindre kursen :D
Haha, sorry! Är insnöad naturvetare så för mig var det en baggis.

Jämka på skatten. Då får du mer pengar över och kan betala av smålånen.
Hur gör man när man jämkar?

Tack för alla tips och råd ska sätta mig och gå igenom dem ikväll! Har legat däckad i förkylning så har inte orkat läsa allt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp