Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Familjeliv och framtida barn

Jag är född 88:a och har tre barn. Fick första 05, andra 09 och senaste 16.
Skulle väl säga att det viss del är pågrund av att jag fick barn så tidigt som ekonomin kanske inte är den starkaste, då jag flyttade hemifrån och tillsammans med min man försörjde oss själva och barn från ung ålder (16 och 18 var vi). Jämnåriga bodde hemma gratis och jobbad extra/pluggade. Jag fick jobba och plugga och ta hand om barn och vi behövde större boenden än normala ungdomar och hade definitivt större utgifter. De blir inte billigare med åren heller 16 åringen vill jämt ha saker, gå på sporter osv. Våra skulder beror främst på att vi behövt fungerande boenden men inte haft pengar till handpenning som vi lånat men också en del konsumtionsköp, en dyr skilsmässa (och nu är vi gifta igen).

om du ska skaffa fler barn eller inte är ju en sak du måste tänka igenom och verkligen vilja också med tanke på insatsen man faktiskt lägger på barn i form av tid, pengar och oro. Jag vill ha ett till barn men faktiskt valt bort det mycket pågrund av ekonomin och för att kunna satsa lite på karriären.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp