Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Falska uppgifter om andra lån?

Har någon uppgett falska uppgifter om hur mycket ni har i andra lån när ni ansökt om ett sms-lån? Jag har gjort det nästan systematiskt det senaste halvåret eftersom skulderna eskalerat väldigt snabbt... jag uppger alltid att jag har månadsskulder hos andra men långt ifrån den riktiga summan. Har dock alltid uppgett min riktiga månads- /årslön så det har jag aldrig fifflat med. Jag tror att jag tänkte mest att det är trivialt och att om de verkligen behövde det så skulle de inte bara blint lita på mitt ord utan kolla upp det. Vilket de också väl gör via kreditupplysningar samt mitt bankID?

Har inte riktigt tänkt mig för men kan det sätta mig i klistret om man skulle behöva samla lån eller ansöka om skuldsanering och liknande. Eller är det relativt trivialt och ingenting som kommer komma fram i ljuset om man eventuellt skulle få samla lån hos en tredje part? De kontaktar väl alla lånegivare så jag tänkte mest att dessa kommer undra hur det kommer sig att man fått så många lån godkända när man inte kan betala de på en vanlig månadslön?

Nä du är inte ensam , nog mer vanligt än ovanligt i vår målgrupp. Bolagen bryr sig nog inte nämnvärt då de vill ha in sina fina räntor, annars hade de portat mig för länge sedan alternativt ringt o dubbelkollat om de nu vart så noggranna i sin bedömning. Då är planen att säga att man glömde en siffra typ. Angående en ev skuldsanering får man väl säga som det är att man försökte lösa en desperat situation på ett desperat sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp