Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo räntesänkning

Jag var så dum att jag accepterade en räntehöjning vid uttag av kredit för några månader sedan vilket ledde till en sjuk höjning av räntan. Ligger på 24% nu och hade 12% när jag ingick avtal! Att dom dessutom tar uttagningsavgifter gör ju inte saken bättre!

Nu till min fråga, har någon på forumet lyckats få räntesänkning genom att skriva/prata med dom? Jag har klockren historik och aldrig sen med fakturorna hos dom så känner mig riktigt förbannad hur dom behandlat mig som kund. Tycker dom är rena bedragarna sett till hur dom marknadsförde sig!

Ja deras räntehöjning är helt sinnessjuk.

Schyssta räntor enligt dom själva. Sjukt.

Bilagor

• IMG_20241016_092437.jpg
    IMG_20241016_092437.jpg
    331.2 KB · Visningar: 41
Snacka om att sakna verklighetsförankring.

Bilagor

• IMG_20241016_092714.jpg
    IMG_20241016_092714.jpg
    329.1 KB · Visningar: 41
Men ingen här som lyckats få sänkt ränta genom att ta kontakt med dom?

Stör mig EXTRA på att man får 20% i ränta om har 70K medans jag som sitter på 100K ska betala 24%.

Jag mailade dom i måndags och har fortfarande inte fått svar. Så riktigt kass kundservice har dom också

Fick svar av dom förra veckan att dom inte märkt av några sänkningar av marknadsräntorna än....dom kommer alltså inte sänka räntorna nånting.

Fick svar av dom förra veckan att dom inte märkt av några sänkningar av marknadsräntorna än....dom kommer alltså inte sänka räntorna nånting.
Måste nog vara historiens största lögn från deras sida. Jag kommer anmäla dom till ARN om dom inte sänker min ränta. Har fläckfri betalningshistorik hos dom.

Men ingen här som lyckats få sänkt ränta genom att ta kontakt med dom?

Stör mig EXTRA på att man får 20% i ränta om har 70K medans jag som sitter på 100K ska betala 24%.

Så sjukt glad att jag lyckades få bort skitbolaget Fairlo för något år sedan. Minns när de kom som en frisk spelare och faktiskt gav hyffsade räntor (relativt sett). Men när jag skulle försöka betala av både "Lösa" och "Vardag" (tror jag lånen hette) så gick det enligt dem inte att betala in båda konventionellt med fakturanummer osv. Bara det ena, det andra gick bara med inbetalningar via appen. Minns inte exakt hur det gick till, men till slut lyckades jag i alla fall betala av skiten med ett kreditkort och kunde säga upp eländet . Kan det vara en väg? Om du har möjlighet. Att du betalar ner till 70 K från någon annan kredit (med mindre ränta) och sen sänker din kredit till att kunna få 20 procent? Håller med om att det låter galet att du ska få högre ränta med den högre krediten. Förr var ju det målet hos dem; att få höja så man fick lägre ränta. Förutom vilseledande reklam om hur schyssta och billiga de är verkar de jobba mycket med olika sätt att locka in folk i fällor och sen stänga dörren bakom så man är inlåst och har svårt att ens betala sig ur deras klor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp