Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo, max 100000kr

I mitten av december levlade jag från 10.000 till 20.000 kr. Hade då gjort 3 inbet i tid. Fick då ny avbet.plan som skulle börja slutet januari. Drog på mig ca 5 förfrågni ngar från Bisnode i dec/jan utöver de många jag redan hade så hade kanske 10 förfrågningar senaste 2 månaderna (Fairlo undantagen). Drog ändå iväg en ansökan att levla i fredags trots att jag än inte hunnit betala in på den nya planen och döm om min förvåning när jag fick levla igen och nu till 30.000 kr! Det enda jag gjorde var att drastiskt minska summan utgifter för övr lån till 800 kr samt som tidigare angav jag min del av hyran till 1250 kr. Förstår inte riktigt deras regler nu...allt för många Bisnode på kort tid och fortfarande bara 3 inbet gjorda....Dessa 10.000 räddar mig från inkasso på 2 ställen där det brann.
Ps; Ja, och för den som undrar om sanningshalten i min summa 800 kr för övr lån och min del av hyra 1250 kr kan sluta fundera. Min man betalar stora delar av våra utgifter så 800 resp 1250 är vad jag betalar/mån.

I mitten av december levlade jag från 10.000 till 20.000 kr. Hade då gjort 3 inbet i tid. Fick då ny avbet.plan som skulle börja slutet januari. Drog på mig ca 5 förfrågni ngar från Bisnode i dec/jan utöver de många jag redan hade så hade kanske 10 förfrågningar senaste 2 månaderna (Fairlo undantagen). Drog ändå iväg en ansökan att levla i fredags trots att jag än inte hunnit betala in på den nya planen och döm om min förvåning när jag fick levla igen och nu till 30.000 kr! Det enda jag gjorde var att drastiskt minska summan utgifter för övr lån till 800 kr samt som tidigare angav jag min del av hyran till 1250 kr. Förstår inte riktigt deras regler nu...allt för många Bisnode på kort tid och fortfarande bara 3 inbet gjorda....Dessa 10.000 räddar mig från inkasso på 2 ställen där det brann.
Ps; Ja, och för den som undrar om sanningshalten i min summa 800 kr för övr lån och min del av hyra 1250 kr kan sluta fundera. Min man betalar stora delar av våra utgifter så 800 resp 1250 är vad jag betalar/mån.
Hur många inbetalningar har du sammanlagt? Var det tre och efter det levla du?

Alltså, man kan låna 100.000 direkt om man uppfyller kraven
Om man INTE gör det får man låna mindre.

Väljer jag att låna 10.000 som är mitt max kanske så kan jag leva för att trots det få låna högre sen.

Lånar jag 10.000 men har förutsättningar för 100.000 kan jag höja direkt utan att behöva leva.

(Så har jag förstått det)

Annars skulle ju 5000 vara max att ansöka om som ny kund om man var tvungen att leva alltid.

Jag ser det som att de säger
Ok du har kanske inte fullt de krav vi ställer för tillexempel 20.000 men du har skött betalningarna 3 Månader på 10.000 och har inte katastrof ekonomi så du får höja nu ändå.

Jag tror du kanske rent av kan höja till 50.000 nu direkt om du försöker.

Alltså, man kan låna 100.000 direkt om man uppfyller kraven
Om man INTE gör det får man låna mindre.

Väljer jag att låna 10.000 som är mitt max kanske så kan jag leva för att trots det få låna högre sen.

Lånar jag 10.000 men har förutsättningar för 100.000 kan jag höja direkt utan att behöva leva.

(Så har jag förstått det)

Annars skulle ju 5000 vara max att ansöka om som ny kund om man var tvungen att leva alltid.

Jag ser det som att de säger
Ok du har kanske inte fullt de krav vi ställer för tillexempel 20.000 men du har skött betalningarna 3 Månader på 10.000 och har inte katastrof ekonomi så du får höja nu ändå.

Jag tror du kanske rent av kan höja till 50.000 nu direkt om du försöker.
Kunde inte höja mer nu

Jag pratade aldrig med dom faktiskt. Jag inväntade en dragning till, sänkte min totala månadskostnad något och försökte igen. I samma veva blev jag erbjuden lösa så tänkte att nu kanske det är dags ändå. Å tamejtusan, fick både höja till 100k samt lösa min 8k skuld hos klarna. Jackpot!
Fick du beviljat 50000 kr även på lösa

Är det någon som fått beviljat 100k direkt vid 1:à ansökan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp