Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Nej så är det ju. Inte skulle man välja 100k med 12% ränta med UC.

Går det åt hållet som Terry är inna på och tar UC finns chans att de sänker räntan. Och jag tror ju inte att vi kommer ha bankräntor på 1.5-3% för evigt självklart kommer "vanliga bankers" räntor öka igen. Och då är det mer troligt att man vill komma åt kvantitet och växa genom det som företag. Och för att kunna erbjuda lägre räntor krävs ju nästan UC.

Jag tror helt klart det finns en RISK att Fairlo förändras åt det hållet tyvärr.

Sen om man skall ha handen på hjärtat är ju de flesta här överbelånade jämfört med hur det BORDE vara.

Bäst egenteligen vore förbud mot räntor som överstiger en viss % och att all belåning gick via UC så vi inte kunde dölja skulder och egeteligen lura företagens kalkyler.

Många hade inte suttit där vi gör idag i så fall.

Sen finns det en klick som skulle suttit än värre till då. De som gör vad som helst för att få tag i pengar inklusive olagligheter eller låna av "fel folk"

Jag pratade aldrig med dom faktiskt. Jag inväntade en dragning till, sänkte min totala månadskostnad något och försökte igen. I samma veva blev jag erbjuden lösa så tänkte att nu kanske det är dags ändå. Å tamejtusan, fick både höja till 100k samt lösa min 8k skuld hos klarna. Jackpot!
Kul! Grattis:)

Har en fråga ska ska försöka formulera rätt. Höjde från 10-20k i juli men kunde bara levla från 20-30k förra månaden pga för många ff. Dvs 4 dragningar inte 3. Men undrar om ni tror jag kan höja från 30-50 i slutet av januari? Det har dragits 6ggr sen 20k gränsen men endast 2 ggr på denna nivån. Kundtjänst sa iaf att man ska ha 3 lyckade dragningar på denna nivån men tänkte de kanske inte fattade min fråga.

Har en fråga ska ska försöka formulera rätt. Höjde från 10-20k i juli men kunde bara levla från 20-30k förra månaden pga för många ff. Dvs 4 dragningar inte 3. Men undrar om ni tror jag kan höja från 30-50 i slutet av januari? Det har dragits 6ggr sen 20k gränsen men endast 2 ggr på denna nivån. Kundtjänst sa iaf att man ska ha 3 lyckade dragningar på denna nivån men tänkte de kanske inte fattade min fråga.

Det ska vara 3 inbetalningar sedan du höljde senast. Så du behöver en till dragning på denna nivå.

Eller så är det pga att folk inte ska bli överbelånade? En med 10 ff på en månad är ganska desperat efter pengar? Eller att flera skiter i att betala? Dom är den bästa av alla snabba lån och hälften så bra räntor så intr så underligt dom skärper villkoren lite. Pengar har dom delfinitvt :)
Fairlo badar verkligen inte i pengar. Enligt redovisningen ser man klart och tydligt det. Sen har Fairlo ett bra system men dem förändras för att inte bara behöva pumpa ut pengar. Dem vill ju ha pengar in också. Jag tycker 5FF begränsningen i kreditupplysningen är lite trubbigt. Hade hellre sett att man gått hårt på låg lön och anmärkningar.

Det jag däremot inte förstår, Fairlo har ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar. En modern och teknikanpassad site där man både lånar och betalar tillbaka i realtid. Utöver detta så fungerar deras utlåningsrutiner superbt eftersom man har gått ifrån 10.000 till 20.000 till 50.000 och nu till 100.000. Detta finansieras inte utav att bröderna Hanna ifrån sin egen ficka lånar ut pengar utan man har externa investerare och kapital som dom själva lånar.

Det jag dock inte förstår är hur det kommer sig att ingen annan gör det här?

Det finns uppenbarligen en marknad för det - Det finns pengar att tjäna men dom är ensamma.

Finns mig veterligen ingen annan seriös aktör som lånar ut 100.000 eller mer utan att ta en UC, det närmsta vi kommer är väl Holms som inte ens är ett svenskt företag och Wästgöta då men det är det lite speciellt både vad det gäller vem dom beviljar till och dom är snarare mer lika en "vanlig" bank i sina rutiner.
Det är klart att det är förenat med vissa risken att ”öppna en bank”. Kanske svårt att få en vettig kapitalanskaffning utöver det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp