Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

mmmm tur ni är så duktiga då...
66 hos Creditsafe är ju dåligt enligt er....

Men inte enligt dem...

66=God kreditvärdighet

Det är dåligt på så vis att man kan ha massor av betalningsanmärkningar och ligga runt där. Det lär ju innebära att för någon som ligger där och inte har betalningsanmärkningar, så är det något annat som spökar.

väldigt skumt jag fick 10 k utan problem även om jag bara hade 21 i score och jätte högt underskott så tror inte dom bara kollar på scoren

Märkligt låg score för någon som inte har betalningsanmärkningar. Det måste finnas andra orsaker, typ historiskt skuldsaldo eller stort underskott av kapital?
Nej på Creditsafe betygssystem ska man ha så hög siffra som möjligt. Inte samma betygsystem som UC.
Via tink (om creditsafe)
Creditsafe scoring är ett verktyg för att prognostisera privatpersoners betalningsförmåga. Scoringen beräknas genom ett antal generiska kreditscoremodeller som framförallt baseras på inkomst, tillgångar, ålder, näringsverksamhet, civilstånd och betalningsanmärkningar.

Scoringen är en skala från 1 till 100 där 1-19 betyder låg betalningsförmåga, 20-39 medium betalningsförmåga, 40-69 hög betalningsförmåga och 70-100 mycket hög betalningsförmåga.

Nej på Creditsafe betygssystem ska man ha så hög siffra som möjligt. Inte samma betygsystem som UC.
Via tink (om creditsafe)
Creditsafe scoring är ett verktyg för att prognostisera privatpersoners betalningsförmåga. Scoringen beräknas genom ett antal generiska kreditscoremodeller som framförallt baseras på inkomst, tillgångar, ålder, näringsverksamhet, civilstånd och betalningsanmärkningar.

Scoringen är en skala från 1 till 100 där 1-19 betyder låg betalningsförmåga, 20-39 medium betalningsförmåga, 40-69 hög betalningsförmåga och 70-100 mycket hög betalningsförmåga.

Jag vet. Och har man 65 så är inte det särskilt bra.

Jo det är ju bra! Såg du vad jag skrev?
65 är hög betalningsförmåga! Enligt creditsafe. Inte samma som UC

Jag har fyra betalningsanmärkningar och ligger på 78... Jag vidhåller att om man har 65 så är det en hel del i ens kredithistorik som inte ser bra ut.

Jag ligger på 99 hus creditsafe 340000 årsinkomst 0 kr i underskott , de flesta med sund ekonomi bör ligga där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp