Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo, max 100000kr

Så här svara de mig när ja fick avslag
Så synar man deras svar här till mig så menar de att möter man med redan bra kreditvärdigt så behövs inga 3 autogiro. Vill sägas att Bisnode bör vara över 4 iaf för att gå från 10-100000 direkt. Andra dödliga med Bisnode 1-2 får helt enkelt sköta sina betalningar.

Kan man se kostnadsfritt vad man har för bisnodebetyg?

Jaså? Trodde de gick utefter deras egna. Till mig sa de att man kunde prova att ansöka hur många gånger som helst hos dem utan att man påverkas exempelvis.
jag testade tre gånger på tre dagar, det såg först inte ut som att någon Bisnode togs, men det är ju eftersläpningar i systemet så trots att man loggar in på Bisnode så tar det några dagar innan det syns, jag fick sedan tre stycken kopior på upplysningar och mitt Bisnode betyg sjönk för varje förfrågan Fairlo tog, så nu är det nog helt kört för mig på ett bra tag att få till en höjning då senaste kopian visade en 2a i betyg, samtidigt så har jag "Mycket bra" på UC....

Jag har tjänsten ”min bevakning” på bisnode som kostar cirka 250kr/år. När jag loggar in på Min Upplysning står det att jag har en 6a i score där 10 är bäst. Men i upplysningskopiorna står det beräknad kreditrisk: 1. Där en 1a är sämst. Alltså både en kreditscore och en kreditrisk. Undrar ju verkligen dem går efter?! Ska bli riktigt spännande att se om det går att höja nu i aug då jag har betalat 3 gånger. Har som sagt 505 k årsinkomst, 57 k underskott och 30 ff. Läste om att folk med en 1a på bisnode och 100+ ff fick höja från 20 till 100....om dom nu var så kreditvärdiga varför erbjöds dom bara 20 k från första början? Tyvärr snackar Fairlo skit, hade uppskattas om man bara erkände felet och varit mer ödmjuka, väldigt synd då Fairlo är väldigt bra, smidiga och helt ok räntor.

Jag har tjänsten ”min bevakning” på bisnode som kostar cirka 250kr/år. När jag loggar in på Min Upplysning står det att jag har en 6a i score där 10 är bäst. Men i upplysningskopiorna står det beräknad kreditrisk: 1. Där en 1a är sämst. Alltså både en kreditscore och en kreditrisk. Undrar ju verkligen dem går efter?! Ska bli riktigt spännande att se om det går att höja nu i aug då jag har betalat 3 gånger. Har som sagt 505 k årsinkomst, 57 k underskott och 30 ff. Läste om att folk med en 1a på bisnode och 100+ ff fick höja från 20 till 100....om dom nu var så kreditvärdiga varför erbjöds dom bara 20 k från första början? Tyvärr snackar Fairlo skit, hade uppskattas om man bara erkände felet och varit mer ödmjuka, väldigt synd då Fairlo är väldigt bra, smidiga och helt ok räntor.
Ring Bisnode och begär kreditrisk, det som står på hemsidan stämmer ej. 1.a på upplysningen stämmer

Varför säger fairlos kundtjänst att antalet ansökningar man gör hos dem inte påverkar? Vill de inte betala ut kanske?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp