Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fairlo låst, kan inte ta ut pengar

Hej,
Löste fairlo för över 3 månader sedan med ett större lån men ville ha kvar det som i nödfall. Jag kan inte ta ut på det. Är det någon som har varit med om något liknande? Om hur länge det är "låst"?
Tack

Om du har tryckt på avsluta kredit knappen då måste du ansöka på nytt. Annars låter det konstigt, har fyllt på hela summan flera gånger och tagit ut utan problem.

Det betalades av med ett samlingslån. Så har inte tryckt på avsluta kredit. Utan sen är kvar men kan inte ta ut. Det står något liknande att när det har lösts via samlingslån att det spärras ett tag. Men står inte hur länge.
Tack för svar.

Vilken märklig regeln. Fairlo verkar ha mycket konstiga regler. Du har alltså en synlig kredit (oanvänd) på tex UC som du inte ens kan använda?

Den här gynnar ju knappast dem heller, men är kanske bra för dig långsiktigt (även om jag ju vet hur det är att desperat behöva använda sina krediter).

Själv kände jag en stor lättnad när jag äntligen lyckades avsluta Fairlo (både lösa och varda eller vad de hette)

Det betalades av med ett samlingslån. Så har inte tryckt på avsluta kredit. Utan sen är kvar men kan inte ta ut. Det står något liknande att när det har lösts via samlingslån att det spärras ett tag. Men står inte hur länge.
Tack för svar.
Betalade du in det själv eller gjorde den banken du fick samlingslånet av det ?

Jag fattar ingenting, om du har löst ett lån varför skulle du förväntas använda det igen?

Tack för svar.
Jag har samma problem och det har varit låst i åtta månader nu. Löste ditt sig? Behövde du göra något?

När du betalar in med ett samlingslån, alltså att den du lånar utav betalar in direkt så spärras du helt. Verkar vara nått nytt de kör med. För att ”bota” detta så måste du be dem ta bort allt om dig, enligt gdpr. Efter detta kan du ansöka om en ny kredit igen.

När du betalar in med ett samlingslån, alltså att den du lånar utav betalar in direkt så spärras du helt. Verkar vara nått nytt de kör med. För att ”bota” detta så måste du be dem ta bort allt om dig, enligt gdpr. Efter detta kan du ansöka om en ny kredit igen.
Provade detta men stog då ja gjort ansökan att jag bar spärrad i deras system

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp