530 är lägsta score dom godkänner hos bisnode, sen krävs högre score för högre belopp, men vet ej hur dessa gränser ser ut.Till er som har fairlos kredit vad hade ni för bisnode betyg o vilka belopp blev ni godkända för med respektive betyg ?
Om man omvandlar score 530 till bisnode score 1-10 var hamnar man då ? Dessa betyg som du nämner tex 530 kan man bara se när man köper deras upplysning på sig själv eller ?530 är lägsta score dom godkänner hos bisnode, sen krävs högre score för högre belopp, men vet ej hur dessa gränser ser ut.
Dessa syns på vissa bisnodeupplysningar. Ibland visar dom kreditrisk 1-10 och ibland score+risk%. Dom har olika modeller och olika företag använder olika. På minupplysning ser man ju bara 1-10 skalan. Tycker man borde få se den andra också.Om man omvandlar score 530 till bisnode score 1-10 var hamnar man då ? Dessa betyg som du nämner tex 530 kan man bara se när man köper deras upplysning på sig själv eller ?
Ok ja jag har aldrig sett när dem sätter betyg tex 522 inte på nån av mina upplysningar därför jag frågarDessa syns på vissa bisnodeupplysningar. Ibland visar dom kreditrisk 1-10 och ibland score+risk%. Dom har olika modeller och olika företag använder olika. På minupplysning ser man ju bara 1-10 skalan. Tycker man borde få se den andra också.
Har för övrigt en 2a men 522 i score så får inte fairlo. Men vet folk som haft 1a och fått så de går nog inte att säga
men ja dem borde göra så man kan se detta betyg oxå om det är en parameter som lånebolagen andvänder ,,,,Primal cap hade 522 och 31,5% risk påmigSjukt system