Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo- jävligt snabba med inkasso

Efter 2 veckors försening fick jag ett inkassokrav. Är det inte väldigt snabbt jobbat?? Eller är det vanligt?

Låter som snabbt jobbat. Kan vara av erfarenhet att betalning sker först vid inkasso..

För mig var fairlo inte särskilt snabba. Fick påminnelser och flera gånger erbjudande om att betala en del av det jag låg efter så skulle dom stryka en del. Definitivt en långivare jag hade prioriterat om jag hade kunnat just därför. Men jag gissar att många långivare nu själva börjar få det tufft när allt fler inte kan betala, och kanske gör det att dom agerar snabbare ???

Någon som vet hur det går till när Fairlo skickat till inkasso.
Hur många månader innan det sägs upp och skickas till inkasso?
Vad händer om jag tar bort mitt autogiro? Kan jag sätta in autogiro igen?

När jag slutade betala dröjde det säkert 6 månader innan det gick vidare. Dessförinnan avbröt jag autogirot och satte själv in pengar. Men det kanske är annorlunda nu? Jag slutade betala för nästan två år sen.

Angående autogirot är jag osäker, men kan int3 se varför det inte skulle fungera.

När jag slutade betala dröjde det säkert 6 månader innan det gick vidare. Dessförinnan avbröt jag autogirot och satte själv in pengar. Men det kanske är annorlunda nu? Jag slutade betala för nästan två år sen.

Angående autogirot är jag osäker, men kan int3 se varför det inte skulle fungera.
Tack för svar och lite sen återkoppling.
När du betalade in själv? Betalade du in småbelopp eller hela summan som du låg efter just då?
Och vilket inkasso har de?

För mig var fairlo inte särskilt snabba. Fick påminnelser och flera gånger erbjudande om att betala en del av det jag låg efter så skulle dom stryka en del. Definitivt en långivare jag hade prioriterat om jag hade kunnat just därför. Men jag gissar att många långivare nu själva börjar få det tufft när allt fler inte kan betala, och kanske gör det att dom agerar snabbare ???
Fick du det till inkasso tillslut?
Och vilket inkasso?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp