- Meddelanden
- 1 358
- Mottagna reaktioner
- 457
- Poäng
- 557
Haha med fått sånt inkassobrev med hot och personlig bild på VD. Varför anlitar dom inte bara ett vanligt inkasso? Vad döljer dom?Var tvungen att tillfälligt ta bort min automatiska överföring till Fairlo då jag var tvungen att sortera vilka betalningar jag skulle göra när, det gjorde jag redan i januari. Betalade sen in manuellt via deras sida den månadens betalningar. Sen gjorde jag samma sak i februari. I början av mars fick jag då ett mail med hot om att jag måste betala för att inte hamna hos inkasso. Gick in och dubbelkollade, min betalning var registrerad på deras sida och jag mailade även dem om att jag gjort detta, fick svaret att jag inte skulle oroa mig och att det bara skickades ut automatiskt från deras håll. Idag då, då fick jag hem ett brev från "Simpel inkasso" och borgenär Fairlo AB samt ett "personligt brev" från VD och grundare från Fairlo Jimmy Hanna. Där får man underförstått hot om att de kommer skicka till kronofogden och att jag kommer få sämre ekonomi om jag inte betalar in min betalning från slutet av februari (som jag har betalat och som jag fått bekräftelse om att jag betalat via deras egna kundtjänst). Så skrev snabbt ett mail till till fairlo om detta, och väntar fortfarande svar om detta. Hur ska jag göra om de bestämmer sig för att strunta i att kolla på att jag betalat utan kräver att jag betalar in en extra betalning? Simpel Inkasso har ingen egen e-post, utan epost till dem är kundservice@fairlo.se. Så förbannad över att de gör så här, men har inte råd att betala dubbelt på fairlo bara för att de gör fel.