Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, hur mycket kan man få direkt?

Saxat från FI

Ett nationellt skuldregister skulle leda till bättre kreditprövningar, många konsumenter får lån trots att de med kostnaden för lånet inte har tillräckligt mycket pengar kvar för att betala boende och levnadsomkostnader, säger FI:s biträdande generaldirektör Susanna Grufman.

Den 1 november i år träder FI:s nya allmänna råd om konsumtionslån i kraft som tydliggör kraven på hur långivare ska göra kreditprövningar. I fjol kom även nya allmänna råd från Konsumentverket. Det är viktiga åtgärder men räcker inte enskilt för att komma tillrätta med problemen på lånemarknaden. Därför hemställer myndigheterna att regeringen snabbt tillsätter en utredning om att införa ett system som ger långivare och konsumenter möjlighet att få en helhetsbild av konsumentens skulder, skuldregister, i samband med en kreditprövning.”

Jag tolkar de nya reglerna som träder ikraft 1 november i år som att nya låneansökningar ska rapporteras till ett ställe förmodligen Uc. Seeen vill Konsumentverket gå längre och hemställer till regeringen att titta på att man ställer krav på kreditgivarna att även inrapportera nuvarande skulder till ex Uc. Det är med andra ord långt dit, även fast Fairlo och ev andra börjar med detta redan nu. Någon mer insatt får gärna rätta mig.

Ny medlem här! Förbannat skit. Hade några månader kvar innan jag skulle söka ett bra samlingslån…. Nu ”måste” jag söka direkt efter maj-uppdateringen… In och sätt sämsta betyget på Fairlo på Trustpilot!

Ny medlem här! Förbannat skit. Hade några månader kvar innan jag skulle söka ett bra samlingslån…. Nu ”måste” jag söka direkt efter maj-uppdateringen… In och sätt sämsta betyget på Fairlo på Trustpilot!
Ja..sämsta betyg ska de ha!

Vet att på betalkoll (collector) så kunde man säga upp krediten men fortsätta avbetalningsplanen. Då försvann den från UC. Borde man inte kunna göra likadant med fairlos kredit då? Nåt som är värt att kolla upp kanske?

Vet att på betalkoll (collector) så kunde man säga upp krediten men fortsätta avbetalningsplanen. Då försvann den från UC. Borde man inte kunna göra likadant med fairlos kredit då? Nåt som är värt att kolla upp kanske?
Bra tanke! Värt att fråga

Ja..sämsta betyg ska de ha!
Har lust att starta en ny tråd och uppmana alla här att gå in och sätta sämsta betyg på Fairlo på Trustpilot samt att skicka ett mejl till dom som förklarar hur mycket det försämrar för sina kunder. OK om de börjar göra så för nya kunder, då vet man vad signar, men inte på befintliga kunder.

Kan ju vara så att det är många dem inte får betalat av därför så känner dem att använda sig av uc hjälper dem att minimera riskerna..
Är ju självklart väldigt tråkigt för alla men tycker ändå det är fult förståeligt och har ju blivit mer och mer som börjat göra detta under åren så var kanske inte jätte förvånade

Skickade till kundtjänst!

Hej.
Jag har en allmän fråga.
Om man har krediten "varda", kan man avsluta den men återbetala krediten som vanligt i den avbetalning man har men INTE göra nya uttag osv. Eller måste hela krediten återbetalas i sin helhet vid avslut? :)

SVAR:
För att kunna avsluta så behöver hela krediten att vara slutbetald.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp