Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo, hur mycket kan man få direkt?

Då är det bara att köra en kampanj mot dem :facejoy: . Alla mejla, skriva i deras chatt: hej jävla Fairlo! Vad F** sysslar ni med? Vi befintliga kunder mm osv……

Tror inte det hjälper. De har redan bestämt sig. Nån har skrivit nånstans att det var annorlunda med Ferratum, att de rapporterade bara nya inte gamla/befintliga.
Well.. jag har inga förväntningar/förhoppningar.
Har iaf 20tkr som använt alltid till att betala Qliro och nu Klarna. Nu är det bara att kämpa och bli av med dem.
Lycka till alla

Senast ändrad:
Jag har idag också fått ett kryptiskt svar kring att Fairlo kommer rapportera in kredit och limit inom kort.

Jag vet att vi är många som fått svar att det sker om några veckor.

MEN, kommer dock prata med dem i telefon idag, och kommer inte ge mig förrän jag pratar med någon som kan ge mig en lite med detaljerad tidsplan.

Återkommer här efter samtalet.

Jag vet att vi är många som fått svar att det sker om några veckor.

MEN, kommer dock prata med dem i telefon idag, och kommer inte ge mig förrän jag pratar med någon som kan ge mig en lite med detaljerad tidsplan.

Återkommer här efter samtalet.
Dem har nog klara direktiv att inte säga för mkt eller så vet inte kundtjänst så kommer nog inte ge mkt men kan ju försöka!

Hej,

Det verkar som jag har positiva nyheter för oss som tänker söka samlingslån vid uppdateringen för UC som sker i mitten av Maj.

Jag pratade precis med Fairlo på telefon och tidsplanen för dem att börja rapportera in till UC kommer ske om 4-6 veckor. Sannolikheten att det kommer ske innan dess är mycket låg, utan 4-6 veckor är planen.

Hoppas svaret ger hopp för dem som tänker söka samlingslån vid uppdateringen i UC som sker i mitten av maj :)

Hej,

Pratade även med UC på telefon, är smått paranoid nu när det är så nära att söka samlingslån. Uppdatering för April sker någon gång mellan 13-20 Maj.

En fråga bara, om dom kommer rapportera in till uc om 4-6 veckor kommer det in direkt då? Eller när tror ni då det syns på uct?

Har också tänka söka om ett samlingslån som jag jobbat för så länge.... Och tänkte vänta ut några ff som förvinner 6/7 men känns kört då...

En fråga bara, om dom kommer rapportera in till uc om 4-6 veckor kommer det in direkt då? Eller när tror ni då det syns på uct?

Har också tänka söka om ett samlingslån som jag jobbat för så länge.... Och tänkte vänta ut några ff som förvinner 6/7 men känns kört då...
Samma här. Tänkte söka mitten av maj.

Men de krediter som uppdateras i maj är väl det saldot som gäller per sista april så om inte Fairlo rapporterat per sista april så syns det inte på uppdateringen i maj, saldo per 230430 är det som uppdateras då. Så är det alltid månaden innan är det som uppdateras i mitten av månaden efter när det gäller lån och krediter. Så om de ska börja rapportera om fyra veckor bör det synas först vid junis uppdatering, som görs i mitten av juni. Så det är alltid saldot per den sista månaden innan när det gäller lån och krediter som syns månaden efter. Så avslutar ni en kredit nu, syns det först vid uppdateringen i juni.

Ja vi kommer även rapportera befintliga kunder till UC
det kommer ske om 4-6 veckor. Det kommer rapporteras in om som "kredit".

Från chatten idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp